Senaste nytt

Fråga betr. bokningsklass på Thai Airways

Hej!

Vilket bra forum, här kommer min andra post/fråga efter registrerat mig idag:)

Finns det ngn "dummy" för det här med bokningsklasser och poäng?

Mitt bokningsnr. med Thai Sthlm-BKK-DPS t/r (köpt via supersavertravel online) börjar med YDR



Vad innebär bokstäverna?

Har flugit mkt genom åren men alltid billigast möjligt då det primära varit lång vistelse för surf.

Nu är det andra förutsättningar (familj och betydligt högre standard:)) och vill gärna sätta mig in och försöka resa lite smartare betr. poäng etc.

Tacksam för svar!

//Jonas
 

agehall

Medlem
Hej!

Vilket bra forum, här kommer min andra post/fråga efter registrerat mig idag:)

Finns det ngn "dummy" för det här med bokningsklasser och poäng?

Det finns lite guider på siten. Kolla under nybörjar-fliken.

Mitt bokningsnr. med Thai Sthlm-BKK-DPS t/r (köpt via supersavertravel online) börjar med YDR
Vad innebär bokstäverna?

Ingenting. Det är bara ett bokningsnummer, dvs något som identifierar din bokning. Om du vill se bokningsklass, kan du nog gå till checkmytrip.com och mata in ditt bokningsnummer och efternamn så kommer bokningsklass att stå brevid varje flight.

Sedan är det en djungel att ta reda på var du får mest bang for the buck. Det är inte säkert att tex SAS EuroBonus är det bästa programmet för dig bara för att du bor i Sverige. Det kan mycket väl vara så att något annat program är bättre. Det gäller att fundera på hur man flyger och hur ofta. När man har sitt resmönster klart för sig kan man börja fundera över vilket program som är bäst för dig. När du vet det kan du börja undersöka vad dina bokade flighter ger till detta program, baserat på din bokningsklass.
 
Toppen