Senaste nytt

Två päron i New York - hjälp mig att ge mina föräldrar deras livs resa!

Ärade BC:are!

I mitten av april (13-20) ska jag och min familj resa till New York City. För mig är det här en speciell resa då jag tar med mina föräldrar (60+) samt min syster (30+). Det är första gången vi reser ihop på över 20 år. Efter ett par tunga år med idel dödsfall och andra otrevligheter i vår närhet tänkte jag att detta behövdes. Mina föräldrar har aldrig besökt New York, aldrig rest i högre klass än ekonomi och är rent resmässigt världar ifrån det liv jag själv periodvist levt som frekvent jobbresenär.

Något säger mig att detta är en bild som mången besökare här på sajten kanske känner igen sig i.

Med detta i åtanke är jag mån om att det ska bli en hejdundrande upplevelse, från början till slut. Nu när jag sitter och planerar detta lite närmare slår det mig att jag har tillgång till kanske världens främsta grupp smarta resenärer – ni forumiter på BC.

Vi kommer bo på The New Yorker i Metro-rum. Flyger med SAS (päronen i AMEX EB 2-4-1-pröjsad Economy Extra, jag och väldigt flygrädd syster i vad som verkar vara icke-uppgraderingsbar Economy). Jag är EBG om det hjälper edra tips.

Så hjälp mig! Hur sätter jag guldkant på denna resa för min familj? Finns bra knep för uppgradering av rum på hotell? Spektakulära vattenhål för en Beatles-fanatiker till farsa? Alla tips beaktas och mottas med största glädje!
 
Du kommer att åka till NYC samma dagar som jag är där på min 2-4-1!
Samma dagar som Tribeca Film festival också går i stan = dyra hotell och fullsatt på bra restauranger.

Min första rekommendation är att du bör slänga dig på Restaurants and Restaurant Reservations | OpenTable och boka bord på de ställen du vill äta på.

Återkommer efter frukost...

Tänkte skriva något om att du fär hälsa om du ser ett gäng väldigt förvirrade åldringar ledda av en något mindre förvirrad yngling men det slog mig att du knappast flyger från ARN. Tack för tipset och ser fram mot övriga förslag!
 

Ghoose

Medlem
Hur gamla är päronen och vad är deras preferenser? Gillar de musik, teater, film, shopping etc?

Oavsett preferenser så är American Museum of Natural History med efterföljande promenad i Central Park och lunch/brunch/middag på the Boat House en hit vid fint väder.

Mig veterligen har inte SAS någon ej uppgraderingsbar biljett förutom award ticket så oavsett hur billig ekonomi biljett du har så skall du kunna uppgradera på hemsidan, vid check in eller vid gate. Jag uppgraderade vid gate biljetter som jag delbatalat med poäng från ekonomi till business long haul... iom att du är EBG så står du ju tidigt i kö-listan så finns det bara platser skall det inte vara några problem.
 
Hur gamla är päronen och vad är deras preferenser? Gillar de musik, teater, film, shopping etc?

Far - 62 prima år. Gillar musik (fäbless för pop och rock), sport, flygplan och liksom grejer som farsor gillar.
Mor - 61 starka år. Gillar allt min pappa inte gillar dvs. kändisspotting, shopping, musikaler och andra grejor om mödrar tenderar att uppskatta.

Jag generaliserar som synes utan pardon.
 

Ghoose

Medlem
Ett av mina favvo ställen är "Café Wha" som kör live musik två sittningar per kväll. Cafe Wha? - Home
Ligger i en källar lokal i Greenwich, ovanför ligger en pub med stand up som man kan börja på för att sedan gå ner till sin sittning, går att bara dricka eller äta under showen. Bra drag och underbar musik...

Sedan bör man kanske ta en middag på The View vid Marriot.
 
Toppen