Senaste nytt

T-Gul vs. 9lk Aero

jsn

Medlem
Får se om denna tråd anses passa in i forumet...
Lokaltidningen hemma, UNT, har sedan några år tillbaka även satsat på TV. Ett av deras program är Asfalt, ett motorprogram. I ett av avsnitten jag såg ganska nyss så provade de T-Gul mot 9k Aero, riktigt intressant inslag :) Några kommentarer som vi (iaf jag) som fullständigt objektiva Saaboiter kan hålla med om, men det är ett djäkla gott motorljud ut T-Gul. Se inslaget här 24nt Play- nt.se - Norrköpings Tidningar - Norrköpings Tidningar
Jag saknar den 9k Aero jag hade i sju år, det var en jäkel till att gå och rolig att köra :) Min nuvarande Hirsch går ännu värre men 9k var mer lättfotad och direkt...
/Johan
 

agehall

Medlem
Åh så vackert - precis vad jag behövde ikväll.

Jag måste ta mig i kragen och fixa handbromsen på min 9k jub så att den går igenom besiktningen. Jag saknar den när jag ser det här... Det är så skön känsla när man ligger på E4an och någon jeppe i en BWM blir sur för att han måste flytta på sig så man kommer förbi och sedan försöker köra om en igen - det slår aldrig fel att de tror att de kan göra det men de misslyckas alltid. 225hk+ SAAB är inte helt enkelt att köra om med en vanlig gatubil. ;)
 

HKG Flyer

Medlem
Kul att se dom gamla godingarna.
Verkar vara ett bra motorprogram också. I övrigt är det ganska klent med bra motorprogram just nu. Min favvo är annars Femte växeln.
Fällde en tår när Trollhättans stolthet försvann för ett tag sen.
 

agehall

Medlem
Fällde en tår när Trollhättans stolthet försvann för ett tag sen.

Ja, vem gjorde inte det? Frugan skulle byta tjänstebil precis när hela skiten började dra igång och fick då inte ta ut en ny 9-3. Det var en sorglig dag då vi fick lämna bort den bilen för en var grym att köra.
 

jsn

Medlem
Det är så skön känsla när man ligger på E4an och någon jeppe i en BWM blir sur för att han måste flytta på sig så man kommer förbi och sedan försöker köra om en igen - det slår aldrig fel att de tror att de kan göra det men de misslyckas alltid. 225hk+ SAAB är inte helt enkelt att köra om med en vanlig gatubil. ;)
Det var riktigt underhållande när jag körde jämt med en Panamera :) Efter att han försökt skaka av mig ett par gånger, utan att lyckas, släppte jag iväg honom på hans tredje försök. Då gick han i högerfil och släppte förbi mig, och jäklar vad butter han såg ut ;) Han sprillans nya Porsche lyckas inte köra ifrån en gammal sketen Saab... Det värmer länge :)
 

NyfikenGrau

Medlem
"det här är inte några sportbilar, snarare fetton i käcka träningskläder.."
haha, underbart reportage :D
Det var väl SAAB 9000 som när det begav sig marknadsfördes som världens snabbaste bil - i mellanregistret! Man kan ju bli patriotisk för mindre :)
 
Toppen