Senaste nytt

Konstig fast track på Landvetter

maba

Medlem
Jag förstår mig inte riktigt på fasttracken på Landvetter, en kö för passagerare utan tillgång till fasttrack och en kö för passagerare med tillgång till fasttrack. Dessa båda köer förenas sedan i en kö, den där de utan tillgång till fasttrack står. Där ska de med fasttrack baxa in sig. Jag har varit med om ett flertal gånger att folk inte vill släppa in mig, att man får arga blicka eller syrliga kommentarer. Nu undrar jag om det verkligen ska vara så här och om det anses vara den optimala lösningen?
 

Johannes

Medlem
Menar du inrikes eller utrikes? Det är ju liknande inväxling på bägge. Jag förmodar att det är inrikes, jag har aldrig använt svängkorset, men utrikes har det inte vart några problem. Men det är inte optimalt på något sätt, frågan är om det fins något riktigt behov av fasttrack på GOT, även om tanken är god.
 

MarcusC

Medlem
Utrikes har ofta "egen" fil rätt fram. Vid vissa tillfällen sparar man en del tid (vid ex vis flera charter avgångar med mera) så emellanåt är det inte så dumt. Även om köerna ofta inte är speciellt långa. Vad som förvånar är inte BA/LH med flera erbjuder detta åt sina business resenärer?
 

maba

Medlem
Menar du inrikes eller utrikes? Det är ju liknande inväxling på bägge. Jag förmodar att det är inrikes, jag har aldrig använt svängkorset, men utrikes har det inte vart några problem. Men det är inte optimalt på något sätt, frågan är om det fins något riktigt behov av fasttrack på GOT, även om tanken är god.

Samtliga gånger på utrikes, senast var den 22 februari då jag skulle med SK till London. Det stämmer nog det du skriver att det kanske inte finns behov av fasttrack på landvetter men eftersom det finns en så vill man gärna att den ska fungera smidigt.
 

Johannes

Medlem
Ok, på utrikes går jag alltid på fasttracken, har aldrig haft några problem, det är på inrikes jag tycker den är onödig, och där är det konstigt att TF inte ordnat något. Har dock aldrig åkt samtidigt som det vart mycket charter-folk förutom när jag har varit charter-pax och då har jag inte bråttom.
 
Fasttracken på Landvetter på utrikes känns som att gå före i kön.....problem eller inte men så känns det för mig...
 

zanga

Medlem
Tycker inte heller det är optimalt. Men bättre än ingen fast track alls! "Jante" does not phase me ;)!
Det finns fler flygplatser som har det så, ibland som en valmöjlighet med eller utan ordinarie röntgen för priority beroende på timme/personal.

Det var nice under något slutet på något EM (friidrott?) i Göteborg, då var det en lång kö.
 
Toppen