Randy Marsh
Medlem
Fick nyss reda på att jag ska resa till Ciduad del Carmen (CME) i Mexico. Reser dit redan på onsdag (från BGO) och bör vara där så snabbt som möjligt. Kan resa antingen till Houston eller till Mexico City, sedan blir det en övernattning och därefter vidare till CME (kanske på separat biljett).
Både Lufthansa och British Airways erbjuder bra anslutningar till Houston. Till Mexico City verkar British Airways ha ganska dålig frekvens, så då blir det i så fall Lufthansa.
Om vi för enkelhetens skull håller oss till Houston så tänker jag ungefär såhär:
Lufthansa
- Har EBG, så reser jag med *A blir det mest för att samla på sig ännu fler poäng (vilket iofs är trevligt) och inte för att uppnå status. Å andra sidan så kanske man borde "använda" sin status till något, dvs flyga *A
- Lufthansa reser med A380 till IAH, som är en flygplanstyp jag ännu inte har provat. Å andra sidan är inte fully flat-säten, vilket är ett minus (iaf på hemresan, som är eftermiddag/natt-flyg).
- Tidig avångstid från Bergen, men kommer å andra sidan fram tidigare till Houston (lite mer tid att slappa av).
- Också möjligt att resa med United, som eventuellt(?) har fully flat-säten i sina 767-400 (som å andra sidan inte direkt är det senaste inom flygplansteknologi...)
British Airways
- Trevlig avgångstid från Bergen, mitt på dagen.
- Har i dagsläget noll TP hos BAEC, men får över 300 TP (Bronze) på denna USA-resa.
- Kommer att få ytterligare 90 TP för sommarens USA-resa 26 juni - 14 juli (som dessvärre är i economy).
- Min kvalificeringsperiod slutar den 31 juli, så det blir ganska dåligt med tid att samla på sig ytterligare TP för att nå Silver. Kanske man kan lägga in någon stopover på hemresan för att få lite extra TP?
- Fully flat-säten är ett plus, speciellt om jag tar det sena flyget från IAH.
- Utöver sommarens USA-resa så är det väldigt osäkert hur ofta jag kommer flyga BA i framtiden, beror helt på vilka projekt vi får. Kanske meningslöst med status om man ändå inte kan använda den?
Vad hade ni valt? Har varken rest med LH eller BA i business förut.
Både Lufthansa och British Airways erbjuder bra anslutningar till Houston. Till Mexico City verkar British Airways ha ganska dålig frekvens, så då blir det i så fall Lufthansa.
Om vi för enkelhetens skull håller oss till Houston så tänker jag ungefär såhär:
Lufthansa
- Har EBG, så reser jag med *A blir det mest för att samla på sig ännu fler poäng (vilket iofs är trevligt) och inte för att uppnå status. Å andra sidan så kanske man borde "använda" sin status till något, dvs flyga *A
- Lufthansa reser med A380 till IAH, som är en flygplanstyp jag ännu inte har provat. Å andra sidan är inte fully flat-säten, vilket är ett minus (iaf på hemresan, som är eftermiddag/natt-flyg).
- Tidig avångstid från Bergen, men kommer å andra sidan fram tidigare till Houston (lite mer tid att slappa av).
- Också möjligt att resa med United, som eventuellt(?) har fully flat-säten i sina 767-400 (som å andra sidan inte direkt är det senaste inom flygplansteknologi...)
British Airways
- Trevlig avgångstid från Bergen, mitt på dagen.
- Har i dagsläget noll TP hos BAEC, men får över 300 TP (Bronze) på denna USA-resa.
- Kommer att få ytterligare 90 TP för sommarens USA-resa 26 juni - 14 juli (som dessvärre är i economy).
- Min kvalificeringsperiod slutar den 31 juli, så det blir ganska dåligt med tid att samla på sig ytterligare TP för att nå Silver. Kanske man kan lägga in någon stopover på hemresan för att få lite extra TP?
- Fully flat-säten är ett plus, speciellt om jag tar det sena flyget från IAH.
- Utöver sommarens USA-resa så är det väldigt osäkert hur ofta jag kommer flyga BA i framtiden, beror helt på vilka projekt vi får. Kanske meningslöst med status om man ändå inte kan använda den?
Vad hade ni valt? Har varken rest med LH eller BA i business förut.