Senaste nytt

Hur är servicen på Turkish Airlines?

Sahara

Medlem
Jag tänkte bara fråga lite om turkish airlines är det bra flygbolag?
får man inflight meal?
är servicen bra?
 

gusten

Medlem
Välkommen hit!

Inflight meal lär väl sannolikt bero på vilken kabin du sitter i och på vilken sträcka? Det finns ganska mycket info om TK här om du söker runt lite.
 
Jag har flugit en hel del med dem mellan CPH-IST-HKG och jag gillar dem. Jag brukar flyga Comfort Class vilket jag anser ger mycket för pengarna. Servicen på planet kan vara lite ojämn. Loungen i Istanbul är bra, mycket stor, kan däremot vara en hel del folk i den. Sammanfattningsvis anser jag att det är ett prisvärt, bra alternativ.
 

PYRZ

Medlem
Jag tänkte bara fråga lite om turkish airlines är det bra flygbolag?
Allt är relativt och beror på vad man jämför med. Ett prisvärt alternativ som sagt redan.

får man inflight meal?
Ja, alltid. Det är en av de bästa grejerna med Turkish Airlines. Maten är väldigt bra.

fär servicen bra?
Nej, inte alltid. Det är en av de sämsta med Turkish Airlines. Ibland är det helt OK men inbland är det katastrof. Enligt mig, det är det sämsta med TK, att de inte kan leverera en jämn service.
 

AndreasW

Medlem
Flög förra året ARN-IST-BKK Och jag blev positivt överraskad. Åkte economy och fick bra service med god mat på första flygningen. På flygningen till BKK fick man amenity kit med strumpor, öronproppar, ögonbindel , tandborste ,tandkräm och läppbalsam. Generöst för att vara ekonomi tycker jag. God mat och PTVs. Över förväntan!
 

India Alpha

Medlem
Jag tänkte bara fråga lite om turkish airlines är det bra flygbolag?
får man inflight meal?
är servicen bra?

Jag har rest en hel del med dem.
Så länge saker fungerar är de riktigt prisvärda. Speciellt om du ska resa i Asien.
Maten är riktigt god oavsett klass.
Servicenivån är lite speciell, de har ett ganska bryskt sätt oavsett om du reser i C eller Y men är du medveten om deras sätt går det att hantera.
Har du otur får du resa i C i deras gamla plan med dåligt IFE.
De har många trevliga extras, dagsutflykter i IST om du får lång väntetid, loungen är fin med bra vilorum/dusch och spännande mat och dessutom bra låsbar förvaring.
Tappa dock inte bort din väska. Deras efterhantering är under all kritik.
 
Toppen