Senaste nytt

China Southern, Stockholm-Sydney - erfarenheter?

Sofia

Medlem
Funderar på att dra till Sydney senare i år och China Southern verkar billigast (ja jag vet, men business var ap-dyrt, så det får bli ekonomiklass om inget särskilt dyker upp).
Rutten som kommer upp i Matrix är ARN-AMS-CAN-SYD. Nån som har erfarenhet av China Southern i ekonomiklass? Komfort, mat etc.
 
Problemet med 150.000 miles är ju att hon måste vänta in 2 kampanjer (om det inte kommer en share kampanj så att säga.)

Annars är det ett ypperligt sätt att åka fint till Australien, helt klart.

Vad kostar Business? 120k?
 

taxvalp

Medlem
Jag flög China Southern PEK-AMS för ett par år sedan och blev uppgraderad till någon slags economy plus-variant i widebody. Det var icke desto mindre en av de sämre flygningarna jag gjort om man ser till mat, dryck och service. Kanske har under skett sedan dess - annars skulle jag leta efter alternativ.
 

Sofia

Medlem
usch då, låter inget vidare. kanske ska ta ett "vanligt" bolag och betala lite mer istället. Tack för info!
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte vilket pris du fick men Stockhom - Sydney t/r med Air China kostar ca 9.000 SEK inkl. skatter för avgångar fram till november 2013. Även utresa före jul (mellan 22-24 dec) kostar ca 9.600 SEK inkl. skatter.
Då slipper du massa mellanlandningar.

Air Chinas Airbus A330 har också egen tv på stolarna i Economy. (som använd t ex på Stockholm och Beijing v.v.)
Air China Economy class A330_1.jpg
(Foto: Air China Press Release)
 

Randy Marsh

Medlem
Jag vet inte vilket pris du fick men Stockhom - Sydney t/r med Air China kostar ca 9.000 SEK inkl. skatter för avgångar fram till november 2013. Även utresa före jul (mellan 22-24 dec) kostar ca 9.600 SEK inkl. skatter.
Då slipper du massa mellanlandningar.

Air Chinas Airbus A330 har också egen tv på stolarna i Economy. (som använd t ex på Stockholm och Beijing v.v.)
Visa bifogad bild 14331
(Foto: Air China Press Release)
Vet inte om det bara är vinkeln bilden är tagen från, men det ser ju ut att vara väldigt bra benutrymme? På seatguru finns det tre olika A330 för Air China; en A330-300 med två rader premium economy och två A330-200 utan premium. A330-200 har 34" seat pitch medans A300-300 har 31-32" i vanlig economy. Vilken variant flyger de till ARN?
 

David

Medlem
Vet inte om det bara är vinkeln bilden är tagen från, men det ser ju ut att vara väldigt bra benutrymme? På seatguru finns det tre olika A330 för Air China; en A330-300 med två rader premium economy och två A330-200 utan premium. A330-200 har 34" seat pitch medans A300-300 har 31-32" i vanlig economy. Vilken variant flyger de till ARN?

Mig veteligen säljer CA ingen PE mellan ARN och PEK. Jag tror det är den A330-200 med sex rader business som flygs ARN-PEK.
 
Toppen