Senaste nytt

Hur säkra är dina prylar i loungen?

agehall

Medlem
Själv anser jag att lounger är ganska säkra - dvs risken att något ska bli stulet är rätt minimal. Lämnar ofta min väska ute i loungen när man går till toaletten eller hämtar dryck/mat. Självklart varierar detta lite med var man befinner sig, men om vi pratar om de större flygbolagens egna lounger så är jag inte det minsta orolig.

Hur brukar ni resonera? Någon som har dåliga erfarenheter?
 

Jonas C

Medlem
Loungerna besöks ju generellt sett av städat folk, och jag skulle nog också betrakta miljön som säker då dessa människor knappast skulle vara i något behov av att stjäla från folk. Jag låta datorn stå framme när jag går bort för att ta mat/dryck. Vid toalettbesök plockar jag däremot ner datorn i väskan och tar med den. Tycker förvisso om Lufthansas lounger där man kan låsa in väskan, så man slipper släpa runt den eller oroa sig för att ha glömt kvar något.
 

Homer

Medlem
Loungerna besöks ju generellt sett av städat folk.


Om inte Snoop Dogg är ute och reser förståss


GANGSTA rapper Snoop Dogg was arrested last night after an amazing “mini-riot” at Heathrow airport.


Onlookers said the row broke out after most of the 50-strong party were refused entry to the British Airways first-class lounge.

They moved on to a duty-free shop and began throwing bottles of whisky to the floor.

When cops arrived one of Snoop’s bodyguards was said to have gone berserk and attacked six officers.

Airport staff said one minder, who looked over 7ft tall, threw a cop across a room.

A worker said: “The officer was around 6ft 2ins but he picked him up like a little kid and sent him flying.”

Another witness in Terminal One said: “It was absolute chaos. There were 21 cops trying to calm down this huge group of rappers.

“Snoop tried to get all his flunkies into the BA lounge. The problem was only a couple of them had first-class tickets.[/I]
Snoop held after 'riot' | The Sun |News
 

agehall

Medlem
Skönt att se att BA håller på sina policies. Undrar vad som hade hänt ifall de fått komma in i loungen...
 

Mikael

Medlem
Jag brukar försöka hålla uppsikt över datorn så långt det går, och ta med den om jag tex går på toaletten. Det blir så mycket besvär om man blir av med den. Naturligtvis är det mycket bekvämare om man är ett sällskap på flera personer i loungen, nån kan alltid hålla saker under uppsikt.
 

Dr_Bkk

Medlem
Tänkte inviga mitt inträde här på forumet med en tråkig historia från Nov i fjol i Bkk Royal Silk Longe Concourse D
Skulle hem med TG 950 Loungen var rätt full när vi kom dit ( min sambo och jag).
Så vi gick runt och hittade till slut ett bord som vi kunne sitta vid mittemot varandra.
På armstödet till min fåtölj låg en telefon på laddning med anslutning från golvet.
En snorvalp satt med fötterna uppe på sin väska utan skor så man såg fotsulorna pekandes mot vårt bord halvsovandes.
Jag anade att det var hans telefon så jag tog den från mitt armstöd och placerade den på ett bord för vidare laddning.
Satte min kabinväska bredvid min plats och vi gick och hämtade lite mat. Min sambo var snabbare än jag tillbaka till bordet.
Hon står upp o ser arg ut. När kag kommer fram till min plats ser jag att "någon" troligtvis fotsulemannen har hällt ut en öl i min fåtölj
Jag kallade på en dam som snabbt torkade upp ölen Tur är att det är skinnfåtöljer.
Men skadan var redan skedd Min sambo ville INTE sitta där o kolla fotsulor och ha ölen i tankarna.

Man undrar då vad det kan vara för passagerare som flyger Royal Silk.
Det var ingen Y passagerare då man inte har tillträde till den loungen utan biljett i Royal Silk.
Ja ja det var bara en lite tråkig händelse på en av mina 50-tal BKK resor med Thaiairways.
Ang vakta bagaget så gör jag som de flesta. Låter det stå vid min plats då jag hämtar mat o dryck och andra behövliga besök.
 
Last edited:
Toppen