Senaste nytt

Bra restauranger och aktiviteter i Dubai

Henke

Medlem
Hej,

Kommer att åka till Dubai nu i veckan och skulle vilja ha tips på Upplevelsefulla Restauranger, Magnifika Brunchställen och andra aktiviteter som ni kan dela med Er utav som gör en semester extra härlig.

Har själv kollat på ett antal Brunchställen som verkar vara helt magnifika men alla jag har hittat serverar enbart detta på Fredagar, vi kommer inte att kunna äta på en fredag. Finns det alternativ?

Hoppas att vi kan fylla på denna tråd med härliga Dubai tips.
 

segra

Medlem
Precis hemkommen från Dubai & kan tipsa om en för oss ny restaurang med grym överblick över Dubai fountains. Boka bord på terrassen så har fri utsiktöver både vattenspeglar & Burj Khalifa. Länkar nedan.

Bice Mare Dubai
 
Hej,

Kommer att åka till Dubai nu i veckan och skulle vilja ha tips på Upplevelsefulla Restauranger, Magnifika Brunchställen och andra aktiviteter som ni kan dela med Er utav som gör en semester extra härlig.

Har själv kollat på ett antal Brunchställen som verkar vara helt magnifika men alla jag har hittat serverar enbart detta på Fredagar, vi kommer inte att kunna äta på en fredag. Finns det alternativ?

Hoppas att vi kan fylla på denna tråd med härliga Dubai tips.

Hej!

Al Basha är en restaurang att rekommendera, väldigt god och fin libanesisk mat om du gillar det stuket. Mycket dans och god mat, trevlig miljö! Rent generellt kan du få brunch på de flesta hotell varje dag om du frågar om det, men annars är det fredagar som gäller och då är alla hotell fullsatta med folk som vill kötta i sig en brunch. Fredagskvällar brukar det vara rätt fullsatt, oftast ett gäng lokala emirater och liknande.

One & Only Royal Mirage är riktigt riktigt fint, en fredag kväll är det fullsatt utav Expats, emirater och liknande, deras skybar är magnifik vilket jag rekommenderar om man är sugen på lite tilltugg/drinkar, hotellet har 3(?) restauranger om inte mer.

Har du vägarna förbi Doha får du skrika till om du vill ha tips!

Lycka till.
 

Agö

Medlem
Vi åt nu i helgen på följande ställen, alla högt rekommenderade på diverse olika forum.

Zuma Dubai: mkt gott, mkt folk, inte överdrivet spännande. Säkert kort med alkoholtillstånd trots att Zuma inte ligger i ett hotell.

Dubai 2014 111.JPG

Amaseena (på Ritz-Carlton): festligt att äta utomhus. Stor och bra libanesisk buffé (inte min grej egentligen med buffé), juste service, kul med vattenpipa under hela måltiden. Lång sittning, vi åt för mycket (som vanligt när det vankas buffé).

Dubai 2014 180.jpg

Amal (på Armani Hotel, Burj Khalifa): bra indier, genomgående god mat, hade nog förväntat mig lite mer finess - det kändes en gnutta fantasilöst. Vi kom för sent för att äta på terrassen med utsikt över vattenshowen men kunde gå ut under måltidens gång. Bra service igen.

Dubai 2014 189.jpg
 
Toppen