Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Dubai & Världen T/R, SWISS, från 15.000 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Det går att boka från SWISS webbsida.

[Business class] Stockholm-Dubai & Världen T/R, SWISS, från 15.000 SEK inkl. skatter

ARN-DXB och andra utvalda LX destinationer T/R
Flygbolag: SWISS(LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PFLY01SE
Pris: alla priser är inkl. skatter
  • Beijing: 18.959 SEK
  • Boston: 18.743 SEK
  • Chicago (ORD): 18.418 SEK
  • Dubai: 14.962 SEK
  • Hong Kong: 22.461 SEK
  • Johannesburg: 21.973 SEK
  • Los Angeles: 19.543 SEK
  • Miami: 19.643 SEK
  • Montreal (YUL): 20.504 SEK
  • Muscat: 17.960 SEK
  • New York (JFK): 16.493 SEK
  • Shanghai (PVG): 22.959 SEK
  • Singapore: 20.958 SEK
  • Tokyo (NRT): 22.980 SEK
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köp senast: 2013-MAR-08
Gäller för utresa: mellan 2013-MAR-23 och 2013-APR-05
Gäller för hemresa: t o m 2013-APR-12
Stopover: Nej
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 240 EUR per gång
Routing: Stockholm-(LX)-Zurich-(LX)-Dubai

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

SWISS Business class (på Airbus A330)
6802d1335192121-img_2931.jpg

(Foto: bjornstrom)

BusinessClass.se har testat SWISS Business class.
Swiss Business Class Airbus 330 från New York (bjornstrom)

Trip report av medlemmar:
Jonas C
SWISS Business Class Shanghai-Zurich. Detaljerad report.

Mauricio
Vägen till Star Alliance Gold (Första reserapporten ever)

ACervin
Swiss Köpenhamn-San Francisco i Business class

Poängintjäning:
SWISS P klass ger:
 
Last edited:

Tjaeng

Medlem
Motsvarande erbjudande från DK/CPH verkar vara något billigare.

Synd att det inte körs någon dylik kampanj för business ex-UK/Ireland, med tanke på pundets värde just nu är det pågående erbjudandet i ekonomi hyfsat bra (t.ex NRT för 563 GBP)
 

Dr. Miles

Expert
Det går att kombinera Austrian Business clas (Fare basis: ZBUYSEL2) ena vägen och SWISS Business class (Fare basis: ZICSWISE) på andra vägen till Dubai för nästan samma pris (ca 15.000 SEK).
Screenshot20130227_4.jpg

Det går att köpa denna kombobiljett nästan året runt (blackout runt Jul & Nyår).
 
Last edited:

Senator

Moderator
Priserna till Nordamerika gäller för alla bolag inom Star Alliance Joint Venture, och har matchas av One World. Jag gissar detta är en matchning från Star till KLM/AF/DL rean. Lite bättre villkor då hemresan kan var så sent som 12 april medan ScaryTeam bara hade till 4 april.

Gällande uppgraderingar på Swiss från P och Z, så kan Miles & More medlemmar göra detta mot ett tillägg:
http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/04/media_1289207104.pdf

Jag hävdar att använda M&M miles på uppgraderingar är usel värde och det är en "medvetslös resenär" som gör detta :p Dock skulle en P biljett som är uppgraderat med eVoucher vara bra deal.

Jag hävdar fortfarande att ARN-ZRH-BKK med Swiss i D-klass för 22 000kr är bäst värde för en C till F uppgradering från Stockholm för alla Star program som är med i Star Upgrade Awards. Den borde kunna bokas med utresa som ARN-FRA-ZRH-BKK så att även en förmiddag på FCT ingår. Självklart gäller det hitta platser :p
 

Swisser

Medlem
Senator, menar du att det är möjligt att använda två eVouchers för att upgradera tex en flight mellan ZRH - BKK bokad med LX i P eller Z till first class även om det i den PDF du bifogade står följande "3) Upgrades on LH are not possible from booking classes P and Z. Upgrades on LX from booking classes P and Z are possible for a surcharge of 20,000 miles."?

Om jag skulle använda miles för denna LX-upgrade så skulle ju 20,000 miles tillkomma. Slipper man denna extra avgift om man använder sina eVouchers istället? De två eVouchers som skulle behövas skulle då vara värda 85k miles (65k + 20k miles).

En upgrade från P eller Z för LH-flighter verkar ej vara möjligt vare sig med miles eller eVouchers, eller har jag missförstått punkt 3 i PDFn?
 
Toppen