Senaste nytt

Ny App från SAS

India Alpha

Medlem
Ödmjukhet? Och även om SAS är punktliga så har de också sabbat många resor och kvällar med sina bristande kommunikationer vid ändrade/inställda flyg. Verkar mer vara en reklambyråprodukt från city än något som har med verkligheten att göra. Om SAS nu är så punktliga, våga förändra villkoren för frekventa resenärer som drabbas av förseningar. Det skulle visa konkurrenterna var skåpet står. Och det skulle få mig att välja SAS ännu oftare.
 
Jag tyckte att det var både kul och snyggt producerat. Sedan skulle man väl önska att SAS fokuserade på att färdigställa sin utlovade iPhone-app för de som verkligen reser med SAS och inte med konkurrenterna, men det är en annan sak...
 

India Alpha

Medlem
Egentligen var inte min kritik mot appen i sig, den är fint producerad. Min kritik är snarare att den är felfokuserad. Jag som konsument/resenär är intresserad av saker som gör mitt resande bättre, roligare eller vad det nu kan vara för variabel som toppar just listan.
När någon på SAS sa go till denna app så glömde man nog att tänka det steget som man gör som konsument utan tänkte nog på PR-värdet och kanske för att locka till skratt kring ett varumärke och bolag som haft det kanska tufft de senaste åren. Och där har SAS lyckats. Men konsekvensen är en kommunikation som ser supersöt ut (lyssna på hamsterns bromsljud) men blir lite halvsur när man sväljer den.
Och som sagt, för att merga denna tråd med den om vilka förbättringar som kan göras - Hitta en lösning som hjälper frekventa resenärers med en av de mindre populära händelserna på en flygning - förseningen.
 

MarcusC

Medlem
Hade ju hellre sett en App för bokningar/flightinfo/eurobonus. Det hade kunnat ge oss som reser en del med SAS lite nytta......
 

flying

Medlem
Hade ju hellre sett en App för bokningar/flightinfo/eurobonus. Det hade kunnat ge oss som reser en del med SAS lite nytta......

Håller helt med här! Eller så kanske jag vi kan använda SAS spel app medans vi väntar på nästa avgång efter SAS ställt in flyget.......
 
Toppen