Senaste nytt

Vilket bonusprogram? (Xod)

Xod

Ny medlem
Hej!

Jag behöver lite tips från er på vilket bonusprogram jag ska välja.

Min situation:

  • Jag flyger cirka 1 gång i månden runt om i Europa, oftast till olika länder och städer.
  • Flyger från Landvetter Göteborg vilket innebär att jag nästan alltid får mellanlanda någonstans och byta.
  • Flyger nästan alltid med olika bolag och tyvärr med så billig biljett som möjligt (dock kan jag ibland påverka val av bolag så länge priset inte sticker iväg allt för mycket)
  • Alltid flygbolag som är med i Star Alliance


Jag har kikat lite på Eurobonus och Miles and more men vet inte riktigt vilket jag ska välja. Är det ens värt att gå med när man bara flyger runt i Europa?
Kan jag få poäng för de resor jag gjort senaste månaderna eller är det försent?

Tacksam för svar!
 

Xod

Ny medlem
Vilka bolag flyger du med? Vilka destinationer?
Senast har det varit Brussels Airlines, Sas, Lufthansa, Turkish Airlines osv.
Samma med destinationerna, nästan alltid olika destinationer här i Europa. Kommande destinationer som jag vet om är bland annat Istanbul, Paris, Weybridge, Toulouse och Bologna.
 

Najk

Medlem
Vilket bonusprogram?

Om verkar ju mest vara Star Allians, men billiga biljetter ger ju ofta dåligt med poäng oavsett. Jag hade satsat på Eurobonus och ev. krydda med ett SAS Amex, då det kan hjälpa till att öka poängen.

Överväg även ett Priority pass. Det ger tillgång till lounge oavsett bolag eller klass. Med 12 resor med en mellanlandning ger det möjlighet till 48 loungebesök. Skaffar du tex Eurocard Platinum så ingår Priority Pass, med en årsavgift på 1500 så blir det ca 30kr per besök. :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Nu verkar du redan bestämt dig för Star, annars känns det som Flying Blue passar ditt resmönster bäst tycker jag, både vad gäller destinationer, antal resor och biljettyp.

edit: för status alltså, annars är väl eurobonus snällare mot sällanflygare än m&m generellt.
 
Last edited:

Xod

Ny medlem
Om verkar ju mest vara Star Allians, men billiga biljetter ger ju ofta dåligt med poäng oavsett. Jag hade satsat på Eurobonus och ev. krydda med ett SAS Amex, då det kan hjälpa till att öka poängen.

Överväg även ett Priority pass. Det ger tillgång till lounge oavsett bolag eller klass. Med 12 resor med en mellanlandning ger det möjlighet till 48 loungebesök. Skaffar du tex Eurocard Platinum så ingår Priority Pass, med en årsavgift på 1500 så blir det ca 30kr per besök. :)

Tack för hjälpen! Nu kör jag på Eurobonus.
Sas Amex verkar ju vettigt, men just nu kör jag med OKQ8 kreditkort där man får 1% cashback på allt. Låter inte som så mycket men om man lägger ut för biljetter, hotell, taxi osv springer det iväg snabbt. :)
Eller tror ni det skulle vara vettigare att lägga all krut på att så Eurobonus poäng istället? Det verkar som man får samla en hel del för att kunna köpa något roligt.
 

Najk

Medlem
Tack för hjälpen! Nu kör jag på Eurobonus.
Sas Amex verkar ju vettigt, men just nu kör jag med OKQ8 kreditkort där man får 1% cashback på allt. Låter inte som så mycket men om man lägger ut för biljetter, hotell, taxi osv springer det iväg snabbt. :)
Eller tror ni det skulle vara vettigare att lägga all krut på att så Eurobonus poäng istället? Det verkar som man får samla en hel del för att kunna köpa något roligt.

Jag skulle lagt allt krut på Eurobonus.
Handlar du för 50tkr på Q8 blir det 500kr. Med SAS Amex blir det 10 000EB poäng, det är en tor tex ARN-CPH eller ARN-LHR när det tex körde julkampanjen. Det är värt mer än 500kr enligt mig.
Kommer du över 150tkr i spendering så får du ju även 2-4-1 vouchern som du säkert redan har läst om, då kan du boka en bonusresa för två till poängpriset för en person.

Skicka ett PM så kan jag rekrytera dig, då får du halv årsavgift första året samt 6000 EB poäng i startbonus. Jag har även lite andra tips jag kan delge så du snabbt får lite extrapoäng :)
 
Toppen