Senaste nytt

Renovering av Waldorf Astoria New York

Bonden

Medlem
Håller de inte på att renovera WA NYC?
Var väldigt mycket byggnadsställningar när jag promenera förbi där i höstas.
 

Alx

Medlem
Håller de inte på att renovera WA NYC?
Var väldigt mycket byggnadsställningar när jag promenera förbi där i höstas.

Jo, men det går inte snabbt... Det var igång för över ett år sedan och ställningarna är kvar! Hoppas att de får en välbehövlig totalrenovering...
 

Senator

Moderator
Håller de inte på att renovera WA NYC?
Var väldigt mycket byggnadsställningar när jag promenera förbi där i höstas.

Jo, men det går inte snabbt... Det var igång för över ett år sedan och ställningarna är kvar! Hoppas att de får en välbehövlig totalrenovering...

Det är Park Avenue delen som renoveras. har två nätter under påsken, skall kolla då.. Men Bonden är väl där innan mig? Åker hem samma dag jag kommer om jag minns rätt..
 

Kris

Medlem
Cool ikon! Dags att börja skrapa ihop till handpenningen då... :)
Kan bekräfta att hela kvarteret fortfarande är inpackat i plank och byggverk. Bor precis över gatan för tillfället.
 

JAONHA

Medlem
Imorgon är det julafton...
Undra om det är försent att lägga till något på önskelistan?

Andrew Miller, chief executive of Anbang International (U.S.), said the company hopes to navigate the Manhattan market with a mix of units. The Waldorf will have its share of trophy apartments, including two so-called pinnacle penthouses expected to be priced in the tens of millions. But it will also offer smaller units that will make the Waldorf accessible to a different kind of buyer.

Three-quarters of the units will be two bedrooms or smaller. Studios will start at about $1.7 million, said senior sales director Dan Tubb. That is about $2,500 to $3,000 a square foot.


Inside a Chinese Developer’s Nearly $3 Billion Bet on the Storied Waldorf Astoria - WSJ
 
Toppen