Senaste nytt

Intjäning Finnair (Flybe)

Moco

Medlem
Hej!

Vad gäller för intjäning på Finnair (Flybe) GOT-HEL? Kan jag lägga dem på BAEC eller är jag låst till Finnair Plus eftersom Flybe trafikerar linjen?

Försökte kolla i gamla trådar, men hittar inget definitivt svar.

Tack på förhand.
 

guran

Medlem
På, Bromma - Helsingfors fick jag både TP och lite Avios på Flybe med AY flight nummer, trots discounted economy biljett, borde väl vara samma på Got - Hel.
 

doc

Medlem
Man ska skilja på Finnair-flighter som trafikeras av Flybe (flightnummer 2XYZ) och Flybe-flighter som är codeshare med Finnair (flightnummer 8XYZ). (Solklart då långt, eller hur?) De förstnämnda ger Avios, medan de sistnämnda inte gör det.

Bara som parentes kan jag nämna att jag själv har jag provat boka Finnair codeshare på Malmö Aviation (som också har flightnummer 2XYX). Det verkar inte ge några Avios eller TP, men gör att jag har loungetillgång med oneworld-status.

Executive Club - Our oneworld airline partners - British Airways
 

Jacob

Medlem
Bara som parentes kan jag nämna att jag själv har jag provat boka Finnair codeshare på Malmö Aviation (som också har flightnummer 2XYX). Det verkar inte ge några Avios eller TP, men gör att jag har loungetillgång med oneworld-status.
Kan man alltså boka typ Stockholm-Göteborg med Finnair codeshare och nyttja Yellow Room loungen på Bromma flygplats?
 

doc

Medlem
Kan man alltså boka typ Stockholm-Göteborg med Finnair codeshare och nyttja Yellow Room loungen på Bromma flygplats?

Ja, det var informationen jag har fått. Bekräftade det med Malmö Aviations kundtjänst i deras chatt. Har bokat Finnair codeshare från Bromma till Umeå och kommer prova detta 1:a mars i loungen på BMA. Återkommer med rapport.
 

Jacob

Medlem
Ja, det var informationen jag har fått. Bekräftade det med Malmö Aviations kundtjänst i deras chatt. Har bokat Finnair codeshare från Bromma till Umeå och kommer prova detta 1:a mars i loungen på BMA. Återkommer med rapport.
Hur gick det med denna? Kom du in i loungen?
 

doc

Medlem
Hur gick det med denna? Kom du in i loungen?

Det var en gråzon. Jag kom in i loungen, men hon som stod där var inte övertygad om att det var helt enligt regelboken. Ingen hade provat förut och i sann Malmö Aviation-anda släppte hon i mig ändå.
 
Toppen