Senaste nytt

Expressen tar över "Allt om resor"

Palazzi

Medlem
Ja, inte lär det bli bättre iaf (för läsaren)... Allt om Resor känns faktiskt lite som Expressens existerande resebilaga redan: Uppenbara tips som varende person kan google sig till, och ett fokus på redan stora charterdestinationer. Bilderna brukar inte heller inspirera. Observera att detta är ytterst subjektivt, så tidningen går säkert hem hos många :).

Tycker själv att tidningen RES är det enda svenska resemagasin som har något att komma med. Det var tal om att den tidningen skulle läggas ner, men verkar som den forstsatt finns att köpa. Någon som vet mer?

Att Expressen kommer tjäna rejäla pengar på detta, det tvivlar jag inte en sekund på.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Ja, inte lär det bli bättre iaf (för läsaren)... Allt om Resor känns faktiskt lite som Expressens existerande resebilaga redan: Uppenbara tips som varende person kan google sig till, och ett fokus på redan stora charterdestinationer. Bilderna brukar inte heller inspirera. Observera att detta är ytterst subjektivt, så tidningen går säkert hem hos många :).

Tycker själv att tidningen RES är det enda svenska resemagasin som har något att komma med. Det var tal om att den tidningen skulle läggas ner, men verkar som den forstsatt finns att köpa. Någon som vet mer?

Att Expressen kommer tjäna rejäla pengar på detta, det tvivlar jag inte en sekund på.

Prenumererar på RES sedan tio år. Tycker att tidningen blivit sämre det senaste året och nu utkommer den bara med sex nummer per år (att prenumerera är därmed inte direkt nödvändigt...). Nyheter är en del från flygexperten och en del om hotell - båda rätt meningslösa imo. Någon gång bläddrar jag i Vagabond och Escape men det känns än sämre. Annars är det Condé Nast som gäller för mig.
 

GillBates

Medlem
Jag har ibland lånat en Vagabond eller liknande på biblioteket de gånger jag funnit en artikel intressant. Men, detta kanske är som att svära i kyrkan, vilken tryckt tidning är värd prenumerationspengarna?
 

Jacob

Medlem
Genom min roll på BC.se har jag ju sprungit på och pratat med de här tidningarna i lite olika sammanhang och man kan väl sammanfatta det som att det är en tuff bransch samt att det är internet som är framtiden.

Nu blir ju inte resenyheter gamla på samma sätt som vanliga nyheter (dvs sådana som man ser på Rapport och Aktuellt) men det måste ändå vara ganska otacksamt att ha en nyhetsspalt i en tidning som bara utkommer varannan månad.
 

Palazzi

Medlem
Jag har ibland lånat en Vagabond eller liknande på biblioteket de gånger jag funnit en artikel intressant. Men, detta kanske är som att svära i kyrkan, vilken tryckt tidning är värd prenumerationspengarna?

Jag brukar själv läsa tidningarna på biblioteket ibland. Sitter man där i 1-2h var tredje månad hinner man läsa ifatt alla intressanta reportage i alla tidningar:p Annars brukar jag läsa utländska resemagasin på hotellen :).

Då jag vill vara ajour på vad som händer inom branchen (främst för BC.se's räkning) besökar jag nog dagligen tiotalet nyhetssidor och forum.

Det finns lagliga sidor på nätet (kräver inlogg) som lagrar all publicerad media, på svenska, i en databas. Meningen är väl egentligen att servicen ska vara studiesyfte, men fungerar också utmärkt för att ladda ner resereportage med. Smidigt att söka, men man måste ladda ner sidorna styckvis. Jag har nog ett kartotek med 2-300 resereportage från 1991-2013 :cool:
 
Toppen