Senaste nytt

Brussels Airlines business class på långlinjer

danjel_e

Ny medlem
Hej!

Undrar om någon har erfarenhet av Brussels Airlines business class. Har aldrig flugit med bolaget med funderar på att testa dem på en atlantresa.
 

Snosken

Medlem
Jag reste med dom till Banjul vid nyår, och dom hade då den nya Business kabinen, framför allt är ju singel stolen, eller "The Throne" som den också kallas har jag hört riktigt bra om man flyger ensam.
Dock är det som alla flygbolag, är man närmre 2 meter lång så blir stolarna något korta tycker jag när man gör den till lie-flat.

Går väl inte jämföra med SQ och så men jag tyckte det var bra, så du lär nog inte bli besviken =)
 

Jacob

Medlem
Jag har bara flugit Brussels Airlines business class inom Europa vilket var en OK men möjligtvis något omärkvärdig upplevelse.

Jag har dock testat deras nya business stol på en mässa. Det är i grund och botten samma stol och upplägg som Swiss och Finnair, ett koncept jag gillar då det finns stolar och stolskombinationer som passar för samtliga passagerare, dessutom blir stolen helt platt när man ska sova.

IMG_9291.jpg
 

danjel_e

Ny medlem
Tack för bilder och svar.

Har en kompletterande fråga:
Tänkte boka economybiljetter och sedan uppgradera till business med EB-poäng. Vad jag förstår kommer det att kosta 35.000 poäng one way och detta görs via SAS. Stämmer detta samt får man reda på direkt om uppgraderingen gått igenom?
 

Dr. Miles

Expert
Har en kompletterande fråga:
Tänkte boka economybiljetter och sedan uppgradera till business med EB-poäng. Vad jag förstår kommer det att kosta 35.000 poäng one way och detta görs via SAS. Stämmer detta samt får man reda på direkt om uppgraderingen gått igenom?
Då måste du boka jättedyr Economy class biljett i Y eller B klass. Jag tror att discount Business class biljett är ofta billigare än dessa Economy class biljetter.
 
Hittade bljetter CPH-EWR för 4.800, men då är det nog billigare klasser. Då sprack den tanken :-(

Tack ändå :)
Du har fortfarande chans att uppgradera BRU-JFK för pengar om det är SN du vill flyga med. Logga in på deras hemsida och man kan lägga ett bud för uppgradering. Jag föreslår att vänta närmare avgångsdagen och se beläggningen i C kabin, om den är god kan man lägga ett mindre bud, nära minimigränsen. Tror det var 750$ och uppåt per enkelväg.
 
Toppen