Senaste nytt

Bästa business class till Tokyo och hem från Hongkong?

Funderar på en kryssning från Tokyo till Hongkong i oktober. Jag har aldrig flugit till Asien förut och undrar vilka bolag och plan som är bäst.
När brukar businessclass kampanjer efter sommaren dra igång? Ska man vänta med bokning?
 

Dr. Miles

Expert
Det beror på vad du anser att det är viktigt.
  • Pris
  • Komfort
  • Service
  • Poäng (miles)
Använder du poäng? eller betalar du själv?

Du får gärna berätta mer.
 

Senator

Moderator
Kampanj priser brukar bara vara tur och retur till/från samma destinationer

En sanning med modifikationer.....

Inom samma region går det normalt att ha "open jaw". Jag hade nästan samma rutt i september; dock till HKG och hem från NRT. Gick på 19 000kr med BA inkl gratis OpUP till F på vägen hem :)

Köpes i augusti rean efter booster kampanjen startade...
 
OK, kanske lite knapphändig info. Viktigt för mig är komfort och service, kort flygtid med max 1 stopp, pris inte jätteviktigt men helst under 20 K. Betalar privat och samlar lite poäng hos SAS och BA. har ca 700.000 hos Amex att växla in hos något bolag.
 

ACervin

Medlem
Jag tycker att Cathay Pacific har en bra produkt i C. Dessutom är min erfarenhet att prismässigt så brukar dom ligga hyggligt till.
 
Har hittat biljetter hos Finnair med bra tider och priser. Någon som vet hur är deras Businessclass är jämfört med t.ex. Lufthansa?
 

Alx

Medlem
Har hittat biljetter hos Finnair med bra tider och priser. Någon som vet hur är deras Businessclass är jämfört med t.ex. Lufthansa?

Vare sig Lufthansa eller Finnair brukar kvala in som "bästa" flygbolag i C. Särskilt inte till/från Asien dit det finns betydligt bättre alternativ rent komfortmässigt, som redan nämnts är Cathay Pacific kända för att vara riktigt bra i C, likaså Qatar Airways och BA!
 

Dr. Miles

Expert
Om det är max ett stop till Tokyo/Hong Kong från Sverige finns det följande flygbolag att välja mellan:


Syteam:
*Aeroflot
*Air France
*KLM

oneworld
*British Airways
*Finnair

Star Alliance:
*Lufthansa
*SWISS
*THAI
*Turkish Airlines

Utanför allianser
*Qatar Airways

Från Köpenhamn:
*Emirates
*Singapore Airlines


Sedan kan man välja ANA, Japan Airlines, Cathay Pacific antingen till Tokyo eller till Hong Kong men biljetten blir dyr om man kombinerar de flybolagen.
 
Toppen