Senaste nytt

Livrem i säkerhetskontroll

nilsson

Medlem
Allt som är nytt och förvirrar säkerhetspersonalen gör bara att du får krångla extra mycket. Kunde de inte gjort spännet i plast istället f.ö.?
 
Tror tyvärr inte det hjälper. :( Har haft ett bälte utan metall som aldrig gav utslag när jag passerade igenom någon kontroll, men allt som oftast blev jag ändå tvingad att ta av mig det. Personalen brydde sig helt enkelt inte om ifall jag intygade att det inte skulle ge utslag.
 

ulagun

Medlem
Allt som är nytt och förvirrar säkerhetspersonalen gör bara att du får krångla extra mycket. Kunde de inte gjort spännet i plast istället f.ö.?
Tro det eller ej, men träffade på en väldigt trevlig kontrollant på Kastrup. Hade metallfritt bälte, men ombads ta av det i alla fall. På frågan varför blev svaret att många bälten är så tjocka/kompakta att det går att dölja t.ex. explosivt pulver i själva bältet eller innanför bältet mot kroppen vilket inte upptäcks när man går genom röntgenapparaten.
Enligt honom således inte endast metallen utan även vad som kan finnas i bältet som de är ute efter.
 

pep

Medlem
T........explosivt pulver i själva bältet eller innanför bältet mot kroppen vilket inte upptäcks när man går genom röntgenapparaten.....
Den tror jeg ikke på. Så kunne man jo bare klistre pulveret til kroppen med tape. Jeg tror mere at de leder efter større pengebeløb som kan være gemt i bæltet?
 

cmj

Medlem
Den tror jeg ikke på. Så kunne man jo bare klistre pulveret til kroppen med tape. Jeg tror mere at de leder efter større pengebeløb som kan være gemt i bæltet?

Tejpa pengar kan man väl göra på kroppen också?!

Nånting letar dom efter som inte har med metallen att göra...frågan är bara vad...
 

Timotey

Medlem
Den tror jeg ikke på. Så kunne man jo bare klistre pulveret til kroppen med tape. Jeg tror mere at de leder efter større pengebeløb som kan være gemt i bæltet?

Pengar får du ha hur mycket du vill igenom säkerhetskontrollen då det inte är något som hindrar flygsäkerheten. Pengar är ju för tullen att hitta isf. Brukar slippa ta av mig ett bälte om jag säger att det inte brukar pipa, piper bältet får jag ju ta av mig det och testa igen. Tror mer att det är ett stickprov då men att de inte orkar ta på mig.
 
Toppen