Senaste nytt

Prisvärda hotel med "lyx" för 2 kompisar i Manila

Hej tänkte höra mig för om någon har lite tips om bra hotell i Manila för 2 personer till ett prisvärt pris?

Ett hotell med lyx men ändå inte kostar tusenlappar för 3 nätter!


Det handlar om 3 nätter i manila :)
 

nilsson

Medlem
Senast jag var där så bodde vi först på ett hotell vars namn jag glömt, som låg nära amerikanska ambassaden, som den svenska resebokningen bokat. Jag tyckte det var ok, men inget märkvärdigt. Min mindre resvana kollega krävde dock att vi skulle flytta till ett bättre hotell efter en natt, så då blev det Dusit Thani, vilket var vår lokala kontakts första förslag. Det kostar ungefär lite drygt tusen kronor natten, vilket är ett helt rimligt pris med tanke på standarden.
 

Matsson

Medlem
Lyx är prisvärt i Manila. Jag vet inte er budget men kan vara värt att kolla ShangriLa . Makati eller EDSA. Beroende på säsong kan detta kosta 7-800 SEK per person och natt. Lägg till någon hundring för Club och få tillgång till lounge med fria drinkar etc. Mandarin Oriental är också bra klass och billigare.
Trevlig Resa!
 
Last edited:

Elsson

Medlem
Bodde på Mandarin Oriental i Makati för ett par år sedan det var helt ok för runt 1000:-/natt/rum, ska dit igen på lördag.
Om ni istället vill bo i Ermita/Malate så är Pan Pacific bra ligger också runt 1000:-/natt/rum.
 

Elsson

Medlem
Befinner mig på Mandarin Oriental just nu, servicen är som förut riktigt bra men rummen är riktigt slitna.
Jag kommer nog inte att bo här igen innan en renovering.

Tittade in på Shangri-La Makati och det verkar bra. Tror jag ska testa det nästa gång jag är i Manila.
 
Befinner mig på Mandarin Oriental just nu, servicen är som förut riktigt bra men rummen är riktigt slitna.
Jag kommer nog inte att bo här igen innan en renovering.

Tittade in på Shangri-La Makati och det verkar bra. Tror jag ska testa det nästa gång jag är i Manila.

Okej, vi befinner oss i Hong Kong just nu! Flyger vidare till Manila ikväll vid 22:00. Har 6 timmar i Manila innan vi flyger vidare till Kalibo :)
 

Magnus8

Medlem
Väcker en saligt avsomnad tråd från 2013. Någon som har tips på bra hotell i Manila, hyfsat centralt? Har preliminärt bokat New World Manila Bay hotel. Har lovat frun att vi ska ta oss till Sofitel och the Spiral buffet, men själva hotellet har inga lediga rum (och ligger ganska mycket över min budget)
 

Voyageur

Medlem
Väcker en saligt avsomnad tråd från 2013. Någon som har tips på bra hotell i Manila, hyfsat centralt? Har preliminärt bokat New World Manila Bay hotel. Har lovat frun att vi ska ta oss till Sofitel och the Spiral buffet, men själva hotellet har inga lediga rum (och ligger ganska mycket över min budget)

Fortsätter med en följdfråga i tråden;
Vad anser ni om områden att bo i Manila? Verkar som att Makati är det bästa ur säkerhetssynpunkt och andra områden kanske ska undvikas?
 
Toppen