Senaste nytt

Open Jaw "baklänges"

mha321

Medlem
Är det någon som vet om EuroBonus tillåter att man påbörjar sin bonusresa i OSL och avslutar på ARN? Samma destination (EWR t.ex.), men olika start och stopp. Det går inte att boka via hemsidan (och inte heller får man upp några hem-alternativ som går via ARN där man kan hoppa av och slänga sista segmentet), men går det via kundtjänst? Går det att få in under "gratis anslutningar"?

Det går atlltid att boka som två enkla, men det blir ju dyrare...
 

Silferlood

Medlem
Elsson har rätt, går bra, det går att boka så online fast om man åker hem från en annan stad på hemresan, nu måste du ringa in och boka.
 

kristerj

Medlem
Jag har försökt boka Göteborg - Newark- Köpenhamn med EB poäng men inte lyckats. Då bokade jag en Köpenhamn-Newark ToR och köpte en enkelbiljett Göteborg-Köpenhamn och försökte lägga ihop dessa bokningar, men SAS vägrade. Så jag fick boka en Göteborg-Newark och sedan be dem tagga bagaget till CPH på hemvägen och kliva av där. Tyckte det var svagt av SAS att inte kunna lösa detta.
 

agehall

Medlem
Du kan inte blanda award och betalda biljetter. Det tror jag inte går på något bolag. Däremot hade du antagligen kunnat boka alltihop som en award om du pratat med rätt person på kundtjänst.
 

kristerj

Medlem
Du kan inte blanda award och betalda biljetter. Det tror jag inte går på något bolag. Däremot hade du antagligen kunnat boka alltihop som en award om du pratat med rätt person på kundtjänst.
Egentligen var det en betald biljett, fast jag betalade med Eurobonuspoäng (kombinerad EB+pengar), vilket verkar räknas som en betald biljett enligt SAS regler, men det är möjligt att jag hamnade hos fel person på SAS kundtjänst.
 

agehall

Medlem
Nja, dessa bastarder till biljetter bokas i vanliga bokningsklasser men specialbehandlas en hel del ändå. En sådan biljett hade du nog dock kunnat boka med anslutning, om du pratat med rätt person. Det hade kostat lite mer, men du hade sluppit boka en enkelbiljett vid sidan av.
 
Toppen