Senaste nytt

Swiss avbokning inom 24 timmar

Agö

Medlem
Bokade i förmiddags en T&R CPH-GVA i Business Saver (i maj). Insåg dock efter några timmar att det fanns ett bättre alternativ.

Ringde således Swiss Service Center och bad om avbokning. Det skulle givetvis inte vara några problem enligt agenten vilket också verkar stämma med Swiss 24 hour Cancellation Policy.

5. FREE OF CHARGE RESERVATION / CANCELLATION WITHIN 24 HOURS
When you make a ticket reservation via the SWISS Service Center or at a SWISS Ticket Desk, it will be held at the quoted
fare without payment for twenty-four hours, provided that the reservation is made one week or more before the flight’s
departure.
When you book a ticket on SWISS.COM, via the SWISS Service Center or at a SWISS Ticket Desk, your reservation can be
cancelled free of charge within twenty-four hours, provided that the reservation is made one week or more before the
flight’s departure. Please note that such cancellations can only be done by the SWISS Service Center or at a SWISS Ticket
Desk.

http://www.swiss.com/countries/US/l..._plan/Documents/SWISS_CustomerServicePlan.pdf

Nu en fråga till de erfarna Swiss-rävarna på forumet. Skickas någon form av bekräftelse på att bokningen/reservationen har förfallit ut eller att bokningen är avbokad free of charge?

Det är ju inte det värsta som kan hända om det skulle köra ihop sig förutom att jag då tvingas flyga Easyjet vidare från GVA.:cool:
 

Tockstew

Medlem
Vet bara att jag hade ett lite helsicke att få tillbaka mina stålar vid avbokning av en C-biljett utan restriktioner. Det tog sanslöst lång tid och jag fick inte heller någon bekräftelse på avbokningen.

Tock
 

Hall

Medlem
Har du Swiss konto? Om du har det eller skaffar det så ser du det mesta som händer i mer eller mindre realtid. Tillbakabetalning av dina pengar kan nog dröja ett tag dock.
 

Agö

Medlem
Har du Swiss konto? Om du har det eller skaffar det så ser du det mesta som händer i mer eller mindre realtid. Tillbakabetalning av dina pengar kan nog dröja ett tag dock.

Det är ju också intressant. Dras pengar direkt eller efter 24 timmar? Se riktlinjerna ovan i mitt första inlägg. Jag tolkar detta som att reservationen behålls i 24 h varefter resan betalas. Därav möjligheten att boka av (det är ju hela grundidén här).
 

Hall

Medlem
Du har nog rätt i din tolkning. Om de har dragit pengar får du dock vara beredd på att vänta. De är sega med återbetalningar på Swiss.
 

TomJ

Medlem
Har nyss gjort samma manöver och det är reserverat summan på kreditkortet. Var det samma sak för dig Agö och blev det som Swiss sade i ditt sista inlägg att ingenting verkligen drogs på kortet och återbetalning alltså inte behövdes?

På deras hemsida idag så skulle man avboka och sen fylla i en refund-request. Inte helt lätt att avboka för det första, fanns inte Cancel-knapp. Fick registrera mig, lägga till bokningen på mitt konto och DÅ kom Cancel-knappen fram där den inte funnits innan. Knepigt.

Noterade nu att denna tråd var från 2013 så de kanske har andra rutiner nu men du kanske minns ändå hur det gick?
 
Toppen