Senaste nytt

Manage my booking på British Aiways webbsida

Stefan62

Medlem
Fungerar "Manage my booking" på BA:s hemsida endast om man bokat direkt via hemsidan eller även om man bokat på annat sätt, t ex resebyrå?
 

EricT

Medlem
Se till att få BA´s ref så kan du logga in med efternamn i MMB. Där kan du lägga till ditt BAEC nummer och därefter syns den alltid.

Har de lagt till ditt BAEC nummer ska du kunna logga in direkt.
 

Concorde

Founding Member
Japp,
för övrigt är BA's boknings hantering online helt outstanding jämfört med dom flesta bolag.
Smart layout, massa funktioner, gott om information etc.

Tänk om deras irrops hantering kunde vara lika bra.
 

doc

Medlem
Ja, MMB fungerar utmärkt. Jag kunde på en Finnair-bokning, gjord av resebyrå, där mitt BAEC-kort inte var tillagt (trots att jag bett om detta) lägga till kortnumret via MMB. Detta gick inte göra på Finnairs egna sida.
 

sembl

Medlem
Funkar utmärkt via resebyrå. Alla mina resor via Concur kommer in på en gång så jag kan boka plats 4A ASAP
 

JensE

Medlem
Det betyder att jag kan gå in och välja plats samt att betala för den så snart jag har ett bokningsnummer!?

Om du har elitstatus hos BAEC eller om du betalar, ja.

Kan välja plats gratis även i första klass eller inneha en helt flexibel biljett.

Edit: Samt om du har någon kompis med BA guld på samma flight så går det att lösa gratis också!
I alla andra fall så måste du snällt vänta till OLCI öppnar eller betala.
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Manage My Booking?

Försöker uppgradera biljett på "Manage My Booking", men har sedan någon vecka fått följande felmeddelande - trots att det är en köpt biljett på ba.com:

"We are sorry but redemption bookings cannot be upgraded using Money"

Vad kan det vara för problem?
 

kristerj

Medlem
Jag får samma felmeddelande, det är bäst att ringa BA så ordnar de uppgraderingen om det finns bonusplats (Aviosuppgradering) eller talar om vad det kostar (uppgradering med pengar). Verkar vara ett standardfel vid uppgradering av longhaul med anslutningsflyg.
 
Toppen