Senaste nytt

Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

Dr. Miles

Expert
Idag lördag 2 feb åker tre BC.se medlemmar (Dr. Miles, palmen och Palazzi) samma flight från Istanbul till London med Turkish Airlines och testar deras Business class.

Vi försöker uppdatera denna reserapport tråd då och då. Hoppas att vi har tillgång till internet onboard också.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vaknade av morgonbön som sändes av högtalarna. Det känns att man har kommit till Turkiet.

Frukosten serveras på hotellets takterass.
Jag kan se minareter av Topkapi Palace. (dock endast minareter :()

Frukostbuffén bestor av bröd, sallad, skinka, kokt ägg, inlagda grönsaker, kornflakes, turkisk yoghurt, frukter samt kaffe&té.
 

Attachments

  • 2013-02-02_08-02-29_178.jpg
    2013-02-02_08-02-29_178.jpg
    101,9 KB · Visningar: 1 863

jumbooze

Medlem
Skoj projekt, själv så testar jag SAS C för första gången efter åtstramningspaketet. Ser fram emot att följa tråden!
 

Palazzi

Medlem
Gick det inte bra att sova med andra ord? Hoppas att du kan vila lite i loungen innan palmen och jag kommer.

Dragit i mig 5 espresso nu, så jag är på gång!:cool: Sova gick inget vidare... Jag skulle bokat businessclass alla tre vägarna, min red eye-flygning var mer tortyr än vad kunde räkna med. Jag utnämner härmed TK A320 (i ekonomiklass) till: "Worst seat pitch award 2013" . Maten var bra, i vanlig ordning.
 

GE90

Medlem
Kom ihåg att besöka alla "foodstations" runtom i loungen, utbudet varierar väldans! (typ bacon & eggs och röstipotatis i ena änden emedans på annat ställe bara orientaliskt utbud..) Ha de gött å njuuuut! :)
 

Palazzi

Medlem
Kom ihåg att besöka alla "foodstations" runtom i loungen, utbudet varierar väldans! (typ bacon & eggs och röstipotatis i ena änden emedans på annat ställe bara orientaliskt utbud..) Ha de gött å njuuuut! :)

Gör så gott jag kan :) Har aldrig hunnit med allt när jag varit här förut, men nu har jag tid nog. Ska försöka ta lite professionella bilder också till en lounge-guide (som vi konstigt nog saknar). Tyvärr är det hur mycket folk som helst, och loungevärdarna verkar inte överlyckliga när jag tar fram kamera...
 
Toppen