Senaste nytt

Löneförhandling och nytt jobb (som inte blev av)

Dr. Miles

Expert
Jag fick prata med vår chef i Norge häromdagen.
Det här är verklighetsbaserat samtal med lite fiktion. :D

Chefen: Hej Dr. Miles, kan du komma till mitt kontor liten stund?

Dr. Miles: OK, jag kommer.

Chefen: Dr. Miles, jag har ett erbjudande dun inte kan säga nej till.

Dr. Miles: Hur så?

Chefen: Vårt kontor i Norge söker tekniker och i tjänsten ingår många resor. Jag vet att du älskar att resa och norska kontoret betalar bra lön. Vad säger du om det?

Dr. Miles: Det låter intressant. Hur många resedagar pratar vi om?

Chefen: ca 80-100 resedagar per år och endast i Norge.

Dr. Miles: Nej, tack.

Chefen: Varför? De betalar bra ju.

Dr. Miles: Man får inga poäng för resor i Norge...
 

Dr. Miles

Expert
Chefen hade uppenbarligen missat att Dr. Miles gillar poäng mer än resande. ;)

Norsk inrikes flyg har varken Business class eller tillgång till lounge så det är ungefär som att åka buss.
Vi är BusinessClass.se inte BussResa.se. :p
I Norge har man i stort sett bara SAS, Wideroe och Norwegian att välja mellan. När jag åker till Asien kan jag välja många bra flygbolag och routing.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Norsk inrikes flyg har varken Business class eller tillgång till lounge så det är ungefär som att åka buss.
Vi är BusinessClass.se inte BussResa.se. :p
I Norge har man i stort sett bara SAS, Wideroe och Norwegian att välja mellan. När jag åker till Asien kan jag välja många bra flygbolag och routing.

Å andra sidan kanske SAS ger dig ett Pandionkort som plåster på såren :)
 

agehall

Medlem
Det finns ändå ingen lounge för norsk inrikes.
Jag ville inte blir som killen som vi träffades i SAS Scandinavian Lounge i Oslo. Pandion utan EuroBonus poäng...

Skulle de inte fixa en inrikeslounge också? Och jag har svårt att se att du skulle vara killen utan poäng...
 

Dr. Miles

Expert
Min kollega från Norge besökte oss nyligen.
Han sa att han flög ca 100 flygningar inom Norge med SAS och Wideroe förra året och han tjänade inte en enda SAS EuroBonus poäng från sina flygningar. (Han flög inte till andra destinationer utanför Norge med jobbet)
Den här resan är hans första resa som han får SAS EuroBonus poäng i tjänsten. :eek:

Han är SAS EuroBonus Basic om jag får tillägga...
 
Toppen