Senaste nytt

Världens 10 bästa flygplatser

Traveller

Medlem
Frommers gjorde en survey om vilka flygplatser som är sedda som världens bästa, här är listan...

1. Jeddah, Saudi Arabia, Hajj Terminal

2. Leifur Eriksson Airport, Terminal Keflavik, Iceland

3. Seoul, South Korea, Inchon Airport

4. Wellington, New Zealand, Rock Terminal

5. New York, JFK Terminal 5 that serves Jetblue

6. Singapore Changi Airport, Terminal 3

7. Marrakech, Morocco, Menara Airport Terminal 1

8. Madrid, Spain, Barajas Terminal 4

9. Carrasco Airport, Montevideo, Uruguay

10. Bilbao, Spain, Main Terminal


Och källan World

(Blev visst felstavat i rubriken men kanske har någon vänligheten att ändra :) )
 
Tack för listan! Nu skall vi arbeta ännu hårdare för att kvala in här :)

- Fredrik

Frommers gjorde en survey om vilka flygplatser som är sedda som världens bästa, här är listan...

1. Jeddah, Saudi Arabia, Hajj Terminal

2. Leifur Eriksson Airport, Terminal Keflavik, Iceland

3. Seoul, South Korea, Inchon Airport

4. Wellington, New Zealand, Rock Terminal

5. New York, JFK Terminal 5 that serves Jetblue

6. Singapore Changi Airport, Terminal 3

7. Marrakech, Morocco, Menara Airport Terminal 1

8. Madrid, Spain, Barajas Terminal 4

9. Carrasco Airport, Montevideo, Uruguay

10. Bilbao, Spain, Main Terminal


Och källan World

(Blev visst felstavat i rubriken men kanske har någon vänligheten att ändra :) )
 
Tack för listan! Nu skall vi arbeta ännu hårdare för att kvala in här :)

- Fredrik
Jag röstar med alla fyra om ni börjar i snar framtid med att beta av följande höjdpunkter hos JFK T5:

Grandstands
Perfect for lazing and people-watching with a full view of the main entrance and plenty of plugs for your electronics.

Det går bra med att öppna terassen på utrikes eller ännu bättre glassa in den och ställa bänkar/designmöbler för planespotting. Jag brukar ta barnen till kafeet på inrikes med det är inget att jämföra med vilka möjligheter som finns.

Free Wi-Fi
Check your email, IM your friends and family or surf the web with T5's free wireless Internet access, available at all of T5’s gates. No special software required, just a laptop or PDA.

:) Att tolka varje direktiv kan man på olika sätt, att registrera varje användare går på fler sätt än en. SMS vs email ;)

Children’s area
A fun place for little jetters to mingle and play.

Fixa en grymbra belyst lekplats för barn inom gångavstånd från Utrikes med en högtalare för infomeddelanden och flöden av tack från alla föräldrar som passerar flygplatsen kommer aldrig torka. En hemlighet, du får berätta det till alla: barn älskar flygplan, även stående.
:D
 

Palazzi

Medlem
Har tyvärr bara besökt fyra av dessa (snart fem) och dessa upplevdes faktiskt som riktigt trevliga. Antar att inte alltför många besökta Jeddah......men Saudierna har ju troligen spenderat rejält med pengar.
 
Hej och tack för feedback. Lite kort bara så....

1. Högt upp på vår önskelista. Har titta på några platser som skulle kunna vara aktuella. Den platsen som tidigare fanns på Landvetter är nu överbyggd i vår nya utrikesterminal så den finns inte längre access till. Den ligger klart i vår plan i alla fall.

2. Jag har en dialog med vår IT avdelning kring WiFI och jag håller med om att vår nuvarande lösning inte är optimal.

3. Barn är viktiga och avsett om man reser med eller utan barn är det en bra idé att det finns aktiviteter för dom. Vi har en del spännande projekt kopplat till detta och när det är lite närmare så lovar jag att återkomma kring detta också.

- Fredrik

Jag röstar med alla fyra om ni börjar i snar framtid med att beta av följande höjdpunkter hos JFK T5:

Grandstands
Perfect for lazing and people-watching with a full view of the main entrance and plenty of plugs for your electronics.

Det går bra med att öppna terassen på utrikes eller ännu bättre glassa in den och ställa bänkar/designmöbler för planespotting. Jag brukar ta barnen till kafeet på inrikes med det är inget att jämföra med vilka möjligheter som finns.

Free Wi-Fi
Check your email, IM your friends and family or surf the web with T5's free wireless Internet access, available at all of T5’s gates. No special software required, just a laptop or PDA.

:) Att tolka varje direktiv kan man på olika sätt, att registrera varje användare går på fler sätt än en. SMS vs email ;)

Children’s area
A fun place for little jetters to mingle and play.

Fixa en grymbra belyst lekplats för barn inom gångavstånd från Utrikes med en högtalare för infomeddelanden och flöden av tack från alla föräldrar som passerar flygplatsen kommer aldrig torka. En hemlighet, du får berätta det till alla: barn älskar flygplan, även stående.
:D
 

MarcusC

Medlem
Var ett par år sedan jag besökte Bilbao, visst har flygplatsen spännande design...men jag skulle nog säga dagens "uppfräschade" Landvetter borde kunna komma före Bilbao, att sen flygplatser som ZRH&MUC inte är med kan jag ta :) .

Apropå lekytor och landvetter, så är den nya klätter och lekdelen vid gate 19 ett rejält lyft och mycket poppis!! Här ligger även Arlanda långt framme. Kanske vi här inne kunde göra en lista över världens tio barnvänligaste flygplatser.
 
Last edited:
Hej,

Härligt att du placerar oss före Bilbao (har aldrig varit där, men jag tar ditt ord för det).

Lekytan vid gate 19 är populär, men tyvärr så är den gaten både schengen och non-schengen så ibland kan inte barn komma åt ytan och det är inte bra. Vi måste hitta andra ytor som skulle kunna fungera. Vi hade lekområde precis utanför våra lounger och det var inte helt populärt ;) Jag fortsätter leta...

-Fredrik

Var ett par år sedan jag beökte Bilbao, visst har flygplatsen spännande design...men jag skulle nog säga Dagens "uppfräschade" Landvetter borde kunna komma före Bilbao, att sen flygplatser som ZRH&MUC inte är med ksn jag ta :).

Apropå lekytor och landvetter, så är den nya klätter och lekdelen vid gate 19 ett rejält lyft och mycket poppis!! Här ligger även Arlanda långt framme. Kanske vi här inne kunde göra en lista över världens tio barnvänligaste flygplatser.
 
Toppen