Senaste nytt

Böcker om flyg

ACervin

Medlem
Jag vet att vi tidigare har diskuterat olika flygrelaterade böcker. Men jag kunde inte riktigt hitta någon tråd. Hittade i alla fall idag boken om QF 32. Den exploderande Rolls Royce Trent motorn på Qantas Airbus 380. Har inte läst den men den handlar om den rättrådiga och hjältemodiga besättningen ombord med den stridspilot tränade kaptenen i spetsen. Kanske kan ge en bra inblick i hur en krissituation hanteras ombord och på marken.

bok.jpg
 

olsen

Medlem
Ny bok om SAS "Kunsten å styrte et flyselskap", omtalt i Dagens Næringsliv i dag og tilgjenlig på blant annet CDON.Com hvor man via Eurobonus Shopping-portal kan tjene poeng.

kunsten_a_styrte_et_flyselskap-bjornelid_richard-22583587-5053915-frntl.jpg

Forlagets omtale av boken: I 1983 ble SAS kåret til "Årets flyselskap i verden". 30 år senere står selskapet på konkursens rand. Hvordan kunne det skje? Hvilke faktorer er det som rammet SAS så hardt? Hvem er direktørene som har ansvaret for de beslutningene som er blitt tatt i løpet av disse årene?
 

Randy Marsh

Medlem
Ny bok om SAS "Kunsten å styrte et flyselskap", omtalt i Dagens Næringsliv i dag og tilgjenlig på blant annet CDON.Com hvor man via Eurobonus Shopping-portal kan tjene poeng.
Hvis du klarer å lese den på svensk (du leser jo innleggene her!) så skulle jeg ha kjøpt den svenske utgaven (Konsten att sänka ett flygbolag) for 39 kr istedet for å betale 261 kr for den norske. Nå er jo jeg svensk selv, men jeg boikotter bøker på norsk av rent prinsipp på grunn av den håpløse fastpris-reguleringen.
 
Toppen