Valley
Medlem
Artikel i veckan i vår lilla lokaltidning NWT gjorde gällande att man återigen, ännu en gång, på nytt, osv, osv, funderar på den synnerligen intressanta linjen KSD-OSL. Denna gång är det Norrköpings flygplats som hört av sig med förslaget.
I deras fall måste det väl vara för att så fruktansvärt många åkt med den Köpenhamnsflight som nu skall läggas ner, som får dem att snegla mot det överlägset bästa alternativet i en kombilinje till OSL med mellanlandning i KSD.
För det kan ju aldrig i världen vara på det sättet att Norrköpingsborna tar sig de 40Km till Linköping för någon av deras utlandslinjer i AMS, CPH.
Men vad är det som styr dessa, i mitt tycke, extremt korkade, beslutsfattare som gång efter annan åker på pumpen med sina jättefina linjer ?
Vad tror man sig uppnå med en "ny" OSL-linje från KSD ?
Vi har ju en förbindelse till CPH. Så vad skulle få en Intl business man att åka via OSL om han skall ner till Europa ?
Jag skulle då inte välja någon sådan förbindelse
I deras fall måste det väl vara för att så fruktansvärt många åkt med den Köpenhamnsflight som nu skall läggas ner, som får dem att snegla mot det överlägset bästa alternativet i en kombilinje till OSL med mellanlandning i KSD.
För det kan ju aldrig i världen vara på det sättet att Norrköpingsborna tar sig de 40Km till Linköping för någon av deras utlandslinjer i AMS, CPH.
Men vad är det som styr dessa, i mitt tycke, extremt korkade, beslutsfattare som gång efter annan åker på pumpen med sina jättefina linjer ?
Vad tror man sig uppnå med en "ny" OSL-linje från KSD ?
Vi har ju en förbindelse till CPH. Så vad skulle få en Intl business man att åka via OSL om han skall ner till Europa ?
Jag skulle då inte välja någon sådan förbindelse