Senaste nytt

SAS Lågpriskalender - 37% dyrare i verkligheten ?! Bluff ?

Bamsefar

Medlem
Så jag ska bara fixa 4 biljetter tor. ARN-OSL. Ingen biggi alltså. Lågpriskalendern och ser 569 sek till OSL, och 549 sek på returen - klickar datum. Japp, och sedan sticker priset iväg - av de visade priserna ser man nada (trots att jag nu inte ens börjat titta på när jag vill åka) då de billigaste biljetterna som fanns i lågpriskalendern är helt enkelt borta - nu kostar det 869 resp 669...

Från 569+549 = 1118 Till 869+669 = 1538 --> +37% ??!?!?

Lågpris kanske det, men annonserat pris är inte i närheten av verkligt pris när man skall boka...
 

mry

Medlem
Om man tittar i lågpriskalendern står det såhär:

sas.se skrev:
Frånpriset visas per vuxen inkl skatter och avgifter. Bokningsavgift SEK 30 tillkommer. Priser och platstillgång uppdateras varje natt.
Vissa prisavvikelser kan förekomma när du går vidare till bokningen.

Så det kan vara någon som bokat biljetterna som fanns och dessutom kan det vara som så att det bara finns en biljett till det priset. Du kan testa det genom att ändra din sökning till en vuxen bara ovan på sidan.

Vilka datum var det tittade på?

Det finns en begränsning i SAS system och man kan bara boka samtliga biljetter på samma bokning i samma klass. gör man sökning på itamatrix så får man upp biljetter i olika klasser om det t.ex. bara finns en plats i aktuell bokningsklass.
 

David

Medlem
Råkade ut för samma sak i morse. Kollade då endast biljett för en person mellan Göteborg och St Petersburg och samtliga dagar jag kollade var priset lägre i kalendern än när jag kom in och skulle välja avgång på specifik dag.

Självklart kan någon redan ha snott de kvarvarande platserna i den lägre bokningsklassen sedan senaste uppdatering men det låter otroligt att det skulle vara samma för alla (iofs bara 3-4) dagar.
 

Totopez

Medlem
Kolla en biljett först. Min erfarenhet är att om det inte finns det antal du söker efter i lägsta bokningsklassen så hamnar alla i nästa, trots att det kanske finns tre till det lägre priset.
 

Bamsefar

Medlem
Jag kollade just nu direkt på morgonen, och det är samma sak.

Jag har även kollat med EN resande - ingen skillnad.

Det är fullt möjligt att den uppdateras på natten - men de reser de gör reklam för till de priserna finns helt enkelt inte. Ryan Air style alltså på SAS. Undrar vart detta skall ta slut.
 
Toppen