Senaste nytt

US Airways Dividend Miles stoppar Lufthansa First awardbiljetter

Ubbe

Medlem
Från 1/1 2013 går det inte längre att boka LH first med US-Airways Divended Miles. Låter som en betydande försämring.
LH_blockad.jpg

länk

Texten säger: "1) Beginning January 1, 2013, award redemption in Lufthansa first class cabin is unavailable
2) Award redemption on the Singapore Airlines Suites, First Class and Business Class cabin products on the A380, B777-300ER and A340-500 aircraft is currently unavailable
3) Award redemption on Hawaiian Airlines is available on inter-island and South Pacific flights only
4) Award redemption on Qatar Airways and Royal Jordanian is temporarily unavailable
5) Award redemption on Virgin Atlantic is only available in economy class"

Ubbe
 
Last edited:

Magino

Medlem
Min fråga är om detta stämmer eller går det inte att boka in LH F inom två veckor från resdag? Någon som provat och vad säger agenterna?
 

palmen

Moderator
Den agent jag pratade med som jag fick infon från sa att det inte gick över huvud taget. Har dock inte testat att boka och kört agent roulette.
 

Magino

Medlem
Den agent jag pratade med som jag fick infon från sa att det inte gick över huvud taget. Har dock inte testat att boka och kört agent roulette.

Aj det var ju tråkigt att höra. Förstår inte riktigt att de endast förbjuder F på LH inte på samtliga bolag, att de förbjuder F på SQ har ju mer att göra med att SQ inte släpper F-award på de flygplanstyperna.
 

Dr. Miles

Expert
Aj det var ju tråkigt att höra. Förstår inte riktigt att de endast förbjuder F på LH inte på samtliga bolag, att de förbjuder F på SQ har ju mer att göra med att SQ inte släpper F-award på de flygplanstyperna.

Det kostade extra även för bmi Diamond Club (10.000 bmi miles per segment för Lufthansa First), så misstänker jag att kostnaden av Lufthansa First class award är högre än andra flygbolags First class.
 

A380*G

Medlem
Tycker man borde kunna differentiera pss som hotell gör, dvs vissa F är dyrare än andra med miles. På så sätt elimineras inte möjligheten men man stryper intresset.
 
Toppen