Senaste nytt

Får inga upgradeförslag i MMB - vad gör jag för fel

gdaily

Medlem
Hej,

Jag läser om folk här på forumet som lyckas klonka in billiga uppgraderingar i Manage My Booking (MMB). Själv har jag på de senaste 20 resorna aldrig fått något sådant erbjudande (fick det i början men inte under 2012). Mina resor är dessutom ganska slumpmässigt utspridda under veckan och olika klockslag... varför tycker inte BA om mig? Aller rättare sagt, vad är hemligheten att få dessa erbjudanden, någon som vet?
 

erhel

Medlem
Det har enligt min erfarenhet huvudsakligen att göra med till vilken grad kabinen är fylld. Jag brukar ofta få erbjudandet ARN-LHR-ARN, men vanligtvis är ekonomi då fyllt till hög grad medan det inte är speciellt fyllt i CE.
 

Dr. Miles

Expert
Jag läser om folk här på forumet som lyckas klonka in billiga uppgraderingar i Manage My Booking (MMB). Själv har jag på de senaste 20 resorna aldrig fått något sådant erbjudande (fick det i början men inte under 2012). Mina resor är dessutom ganska slumpmässigt utspridda under veckan och olika klockslag... varför tycker inte BA om mig? Aller rättare sagt, vad är hemligheten att få dessa erbjudanden, någon som vet?
Har du bokat dina resor på BA.com?
 

Palazzi

Medlem
Jag tror vi diskuterat detta förut.. Var det möjligen så att man efter ett visst antal erbjudanden slutar få dessa om man inte uppgraderar? Möjligen vill de locka nya resenärer genom att ge "smak för det goda".

Jag kommer inte ihåg om vi någonsin löste "problemet" eller om det bara var en teori? Concorde har säkert svaret!
 

JensE

Medlem
Tror bara det handlar hög beläggning och ingen tillgänglighet.
Skulle inte förvåna mig om det är samma bucket som avios uppgraderingar.
 

henrik l

Medlem
Jag skrev nog någon annanstans att min fru fick när vi åkte GOT-LHR i december. Själv var jag bokad i CE. Däremot har jag en del flighter till HKG,men där har jag aldrig fått ett erbjudande, men dom flighterna brukar vara välfyllda.
 
Toppen