Senaste nytt

Unleash Frankfurt!

God eftermiddag BusinessClass.se!
Nu är det äntligen min tur att få bjuda er på en härlig dos av galenskap igen, dock under ett nytt namn denna gång. Förra året gick jag under namnet "lonewolf" och briljerade här på forumet om hur fantastiskt lågprisflyg var. Det är inget jag är stolt över och som ni kanske kommer ihåg gick jag med i SAS EuroBonus i april 2012 och fick mitt guldkort i juni trots att jag gick sista halvåret i gymnasiet.

Februari 2012 var den månad jag flög runt i Sverige med totalt 10 inrikesflygningar under fyra dagar på billiga lågprisbiljetter från Norwegian och var helt förälskad i rödanosarna. :confused:. Februari 2013 kommer jag istället att göra någonting helt annorlunda och ni har äran att få "följa med" på förvandlingen som jag har gått igenom under det senaste året. Från att sitta och vänta 35 minuter vid gate med en torrbulle från Pressbyrån till att sitta och njuta av en bra frukost i loungen med en DI och mycket annat!

Flygschemat ser ni längre ner i detta inlägg. Allt som finns där är bekräftat och bokat. Det finns risk för att det kommer läggas till flygningar. Observera att alla flygningar är bokade i Business Class. Övernattningen i Frankfurt på "slinga två" görs för att jag fyller 20 den 15:e februari och vill gärna kunna få köpa min första champagne på tax-freen vid mellanlandningen i Oslo.:D

Jag har fortfarande inte bokat hotell i Frankfurt. Så ni får gärna återkoppla och har ni andra frågor eller förslag så får ni mer än gärna kommentera! Välkommen ombord!:)

ONSDAG 13 FEBRUARI
06.05 - 07.25 Stockholm - Köpenhamn
10.05 - 11.35 Köpenhamn - Frankfurt
12.35 - 14.40 Frankfurt - Oslo
17.10 - 18.10 Oslo - Stockholm

TORSDAG 14 FEBRUARI
12.20 - 13.30 Stockholm - Köpenhamn
14.25 - 16.00 Köpenhamn - Frankfurt

FREDAG 15 FEBRUARI
12.35 - 14.40 Frankfurt - Oslo
15.15 - 16.10 Oslo - Stockholm
 
Last edited:

xvikmic

Medlem
Får man fråga om resorna är bokade på SAS Eurobonus kampanj?
Jag kunde iallafall inte motstå!

Ska åka business class BGO - OSL - FRA i Mars :)
 
Jag misstänker att det är enbart skatter på två bonusresor.

Flygskatter på Stockholm-Köpenhamn-Frankfurt (destination)-Oslo-Stockholm kostar 696 SEK.
696 SEK x 2 = 1.392 SEK

Dr.Miles avslöjade mig!:) Jag har använt mig av SAS Point Bargain som ligger ute just nu där det är otroligt bra värde i C till Frankfurt.
 

agehall

Medlem
Funderar faktiskt på att dra en repa till FRA och dricka lite skumpa. Är ensam hemma i helgen och har inget att göra... Dessutom skulle man ju kunna passera både CPH och OSL på vägen och därmed få lite taxfree med sig.
 
Toppen