Senaste nytt

Sturebadet Exclusive medlemskap

Jag var medlem i Sturebadet Exclusive mellan 2009 och 2010 och längtar tillbaka. Har inte haft möjlighet att hålla rätt rutiner under min pappaledighet men nu känner jag att det är dags. Tittar på bilder av mig själv tagna under den perioden och jag har aldrig sett bättre ut eller mått bättre.

Sturebadet Exclusive är något helt annat än vanligt gym och det känns svårt att köra SATS eller något annat svett-gym efter "badet". Det här är mer en livsstil än ren träning. Mer Molton Brown Spa än polska tyngdlyftare om ni förstår vad jag menar.

Min vecka på Exclusive innebar löpning varje veckodag innan frukost (frukost buffé som på hotell). Tre dagar i veckan körde jag gym. Fredagar och Lördagar slank jag ofta in för att bada bastu eller bara läsa en tidning bredvid poolen. Fredagssnacket i bastun var alltid kul att följa.

Exclusive innebär att man får frukost veckodagar, eget skåp (tillval) för necessär och skor, träningskläder, handduk och badrock. Det innebär maximal frihet - du behöver aldrig ta med något eller tvätta kläder efteråt. Frukosten gör en motiverad att komma varje dag.

Mer info här:
Medlemsalternativ, Sturebadet - Sturebadet

Nu låter det här som en annons och det är det nästan - jag söker fler som vill starta en frukostklubb på "badet"! Man blir mer motiverad om det är ett litet gäng på säg 6-10 personer som ofta ses på löparbanden och frukost t ex.

Intresserad? :)
 

agehall

Medlem
De har ju ett lysande koncept måste jag säga. Får till och med mig att bli sugen (och de som känner mig vet att det vill inte säga lite när det gäller träning).

Största problemet är dock att de ligger så avsides till, så jag skulle aldrig lyckas ta mig dit för att träna. ;)
 

sunkan

Medlem
Jag tycker att det här låter intressant! Det ligger lite utanför mina normala transportvägar men det viktiga är ju att få till en rutin och upplägg som gör att man får ändan ur...

Är det någon som har en uppfattning om vad som enligt Skatteverket kan gå under skattefri motions- och friskvårdsförmån? Det hela blir ju betydligt mer fördelaktigt om det går att ta delar eller hela kostnaden i mitt företag :)

Betalar idag 299:-/mån på Sportlife :)

/Christian
 

Bamsefar

Medlem
Det finns ett liknande upplägg på Grand Hotel Nordic Spa & Fitness - men jag minns inte om frukost ingick...

Synd bara att det kostar med PT - borde ingå i den årskostnaden !
 

segra

Medlem
Finns inget exakt belopp enl. skatteverket. Nedan från skatteverket.se

"Det finns ingen fastställd beloppsgräns hur mycket en skattefri motions- eller friskvårdsförmån högst får kosta. Enligt Regeringsrättens dom den 12 juli 2001 (mål nr 5762-1998) kan ett årskort till en gymanläggning vara en sådan skattefri personalvårdsförmån av mindre värde som är undantagen från skatteplikt. Ett årskort till gängse pris på orten är normalt skattefritt. Det viktiga är att motionen är av sådant enkelt slag som angetts ovan."
 

sk-sthlm

Medlem
Tycker man att det är väl blodigt med exclusive-paketet, så går det ju även att ha ett billigare abonnemang och köpa till frukosten för 116 kr per gång (eller 1000 kr för 10 frullar). Men håller med om att det är ett sjukt värt koncept, jag hatade att träna på SATS (trångt, smutsigt, var tvungen att boka i förväg) men ser faktiskt fram emot nästa gång jag får gå till SB och träna!
 

Palazzi

Medlem
Vi får väl byta annonsplatser mot medlemsrabatt? ;)

BTW: Hur många medlemmar har sturebadet? Går det att deala till sig en grupprabatt för 10pers?
 

Matsson

Medlem
Skattemyndigheten godkänner ofta stora belopp friskvård, speciellt om du kan påvisa att t.e.x din rygg är beroende av just Sturebadets fysioterapi.........
 
Toppen