Senaste nytt

Trakdot - mobil spårningsenhet till väska (Gadget!)

Palazzi

Medlem
På mässan CES2013, som nyss ägde rum, presenterade Trakdot en liten spårningsenhet som kan placeras i ditt bagage.

Enheten kommunicerar sedan, via gsm, med en server som fördelar information till din dator/smartphone.. Du kan därefter spåra din väska i google maps, och när du kommer inom ca 20m från väskan avger den även ett läte.

Trakdot Luggage Tracker, Track Lost Luggage, Airline Baggage, Air Travel, Flight

Enheten kostar ca 370SEK och finns till försäljning från April månad.

EDIT: Enheten är troligen avsedd endast för den amerikanska marknaden.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Det var ju riktigt tuff - men fungerar den utanför USA?

Så långt läste jag aldrig:p Tog nyheten från en annan sida, men där stod inget. Ska läsa på:)

EDIT: Det verkar ju inte lovande med tanke på kartorna och texten "Annual service fee - 12.99$"... Synd ifall det inte kommer för andra marknader.... :(

EDIT 2: Endast "nordamerika" .... men får intrycket att inte heller Kanada fungerar...
 
Last edited:
Fräck pryl dock, oavsett. Lite tråkigt om den inte rör sig utanför USA såklart.

(får man vara lite petig och påpeka att mässan lär ha varit CES och inte CET :eek: )
 

Traveller

Medlem
På mässan CES2013, som nyss ägde rum, presenterade Trakdot en liten spårningsenhet som kan placeras i ditt bagage.

Enheten kommunicerar sedan, via gsm, med en server som fördelar information till din dator/smartphone.. Du kan därefter spåra din väska i google maps, och när du kommer inom ca 20m från väskan avger den även ett läte.

Trakdot Luggage Tracker, Track Lost Luggage, Airline Baggage, Air Travel, Flight

Enheten kostar ca 370SEK och finns till försäljning från April månad.

EDIT: Enheten är troligen avsedd endast för den amerikanska marknaden.

Mmm och det lustiga är att det som gör att den kan kommunicera kommer från mig :).. En liten liten GSM modul...
 
Det som förvånar mig att det tog så lång tid för dessa gadgets att nå marknaden. Teknik, OEM moduler och kretskort fanns ju redan för 8-9 år sen.
 
Toppen