Senaste nytt

Problem med att få Eurobonuspoäng registrerade

Moroccan

Medlem
Vid flygningar med olika Star Alliance-medlemmar har jag haft stora problem att få mina poäng tillgodoräknade.
Flög CPH-FRA-LAX-HNL där LAX-HNL "försvann"
Efterregistrering med ALL info på SAS hemsida fungerade inte heller så nu får jag vänta i upp till 10 veckor på efterregistrering.

Hemresa HNL-SFO-FRA-CPH blev INTE alls registrerad på mitt EBG nummer trots dubbelkoll både i gate och lounge att EBG-numret var registrerat.

Någon annan med liknande erfarenheter?

Tilläggas kan att jag även är Avios-Silver där jag inte haft samma problem med flygningar i Oneworld.

Mvh

M
 

agehall

Medlem
Ja, det är inte ett helt ovanligt problem att de olika bolagens system inte pratar med varandra och resulterar i detta.
 

Riokalle

Medlem
Har själv haft stora problem dom senaste två åren, flugit en hel del med Air Baltic, Turkish, LH och Ethiopian, fungerar i princip aldrig utan man måste alltid efterregistrera och ofta fungerar inte det heller. Har en resa med Ethiopian från mars förra året, dom poängen har fortfarande inte kommit in. Funderar starkt på att lämna Star Alliance.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Funderar starkt på att lämna Star Alliance.
Det är inte bättre hos oneworld eller Skyteam heller.
Jag har haft problem att kreditera partner flygningar till American Airlines AAdvantage och Air France/KLM Flying Blue.

Däremot håller jag med om att retro claim på SAS EuroBonus fungerar exceptionellt dåligt. Det tar tid och kostar pengar (skicka boardingkort).
 

Homer

Medlem
Däremot håller jag med om att retro claim på SAS EuroBonus fungerar exceptionellt dåligt. Det tar tid och kostar pengar (skicka boardingkort).

För att inte tala om att man måste vänta en månad innan man kan efterlysa poängen, de kanske hoppas att
man ska glömma bort det.
 

Warre

Medlem
4 månader sedan jag flög med SAS till Bangkok, en flygning som blev inställd och som jag istället fick flyga med LH.

Trots att jag skickat in boardingkort och referenser finns fortfarande inga poäng!
 

agehall

Medlem
Jag har väl generellt sett haft rätt bra utdelning. Ungefär 1% av mina flighter har krävt retroregistrering.

Däremot är jag just nu lite sur på SAS-webshop och Apple. Två köp (på ganska stora belopp) finns inte under kommande transaktioner trots att det gått ett par veckor sedan de gjordes. När jag handlade en adapter för 100:- så dök transaktionen upp på under en vecka.
 

Petter

Medlem
Flög LH i somras/höstas, reggade mitt EB kort i incheckningsautomaten på arn, reggade det sedan hemvägen från muc-arn i service disken, tjejen där drog kortet och sade: - now your miles are registered. = inga poäng på någon av de flighterna.
När jag kontaktar SAS så säger de att jag inte var med på någon av flygningarna, väntade även 10 veckor, fick inget svar..
 
Toppen