Senaste nytt

SAS kampanj med 1 000 000 billiga resor förlängd

mry

Medlem
Så att sas har förlängt kampanjen, men frågan är ju för vilket tid den gäller att man kan boka. Det är ju bara till sista mars det verkar vara som billigast, fast den perioden visar de inte om man tar kalendern så man kan ju undra. Det gick för någon dag sin att hitta resor för 499 kr mellan Luleå och Stockholm, men det gick inte igår för då var det är billigaste priset 599 kr. Det står även att det är 599 kr om man tar upp kalendern men väljer man några dagar får men 499 kr igen. Det var alltså som så att under gårdagen var det alltså dyrare att boka biljetterna än under dagen idag. Undra egentligen om det blev något fel eller är det så man höger priset en kort stund för att kunna säga att de har resa sen?
 

Johan_G

Medlem
Så det rör sig alltså om samma 1.000.000 biljetter som man annonserat ut sedan tidigare inom en tidsbegränsad period? Och nu skjuter man fram tidsgränsen på grund av "Rekordstor efterfrågan"? Det låter inte som om biljetterna säljer lika rekordsnabbt som man skulle kunna tro, annars hade det ju knappast varit nödvändigt att förlänga kampanjen, då hade de ju redan varit slutsålda. Har Jacob "Cash för 10 dagar" Wallenberg tagit över som reklammakare på SAS? Eller har jag bara missförstått något väldigt, väldigt mycket?
 

Hall

Medlem
Så det rör sig alltså om samma 1.000.000 biljetter som man annonserat ut sedan tidigare inom en tidsbegränsad period? Och nu skjuter man fram tidsgränsen på grund av "Rekordstor efterfrågan"? Det låter inte som om biljetterna säljer lika rekordsnabbt som man skulle kunna tro, annars hade det ju knappast varit nödvändigt att förlänga kampanjen, då hade de ju redan varit slutsålda. Har Jacob "Cash för 10 dagar" Wallenberg tagit över som reklammakare på SAS? Eller har jag bara missförstått något väldigt, väldigt mycket?

Bra frågor. Ett av svaren kanske är att Norwegians rea slutar idag. Nu väntar vi bara på en förlängning av Norwegians rea.... ;)
 

mry

Medlem
Men rekord stor efterfrågan kan ju vara i avseende mot när det gjorde det förut?

Jag väntar med spänning tills de kör en kampanj till SFO från CPH,...

De billigaste ligger nu på drygt 7 000 kr och då blir det nog KLM som tar knappt 5 000 kr för samma sträcka.
 

Zwizz

Medlem
Jag tycker det var bra de förlängde erbjudandet,väntar svar på semesteransökan innan helgen.Om jag får ledigt bokar jag en mini semester med SAS till bra pris.
 

Nystrom

Medlem
Jag har nyttjat kampanjen! Bokade en "grabbresa" för mig och sonen till München inklusive hotell till ett fantastiskt lågt pris. Mao en hel del pengar över till "nöje". Kollade också på en 14-dagarsresa LLA-FLL t/r med övernattning på Hilton Beach Resort. Kostnad 21 500:-! Bara hotellet kostar $239/natten.....
 
Jag har hittat en hel del jätte billiga biljetter till intressanta destinationer. Än så länge bokat under kampanjen:
- 2 x ARN-HEL-ARN
- 1 x ARN-CPH-ARN
- 1 x ARN-OSL-BGO / BGO-CPH-ARN
- 1 x ARN-DBV / DBV-OSL-ARN
Man kanske hinner boka några resor till under helgen. :)
 

Agö

Medlem
Blev smått förvånad när jag idag bokade följande med SK:

CPH-HEL 689 SEK
HEL-ARN 514 SEK
ARN-CPH 499 SEK

Ruskigt billigt måste jag säga. Får dessutom för första gången flyga Blue 1 B717 på CPH-HEL. Dessutom Golden Airs fruktade ATR-72 på HEL-ARN. Avslutar med en hederlig MD-81 på ARN-HEL.

Synd att inte ALC har låga priser relevanta datum.
 
Toppen