Senaste nytt

Intercontinental Hotel Group i Sverige?

vad jag har förstått så ingår inte längre Grand Hôtel Stockholm i Intercontinental / IHG. Överhuvudtaget finns inte IHG representerade i Sverige, vilket är lite synd. Någon som vet varför och om det finns planer på en etablering?
 

fcl

Medlem
Jag skulle önska mig att EQT, som äger Scandic, sålde kedjan till IHG. Hur realistiskt det är har jag dock ingen aning om.

Det kanske blir för dyrt att integrera hotellen i de existerande varumärkena som IHG har idag.

Det skulle annars vara praktiskt att inte ha det närmaste IHG-hotellet i Köpenhamn.
 

JacobGBG

Medlem
När jag snackat med folk från diverse TA så har den allmäna uppfattningen vart att driva hotell i Sverige/Norden = mycket byråkrati, låga marginaler, personal med dålig kultur för service.
 
vad jag har förstått så ingår inte längre Grand Hôtel Stockholm i Intercontinental / IHG. Överhuvudtaget finns inte IHG representerade i Sverige, vilket är lite synd. Någon som vet varför och om det finns planer på en etablering?

Skyll på mig! Jag utnyttjade en liten miss i Priority Club när dom la upp Grand Hôtel Stockholm som "5k Point Break" :D

Sommaren 2010 bodde vi där i långa perioder inklusive kronprinessans bröllop. Väldigt trevligt att börja dagen i Raison d'etre Spa :)
 

Johlai

Medlem

 
Toppen