Senaste nytt

Hyra bil i USA, San Francisco utan underage avgift?

Fredro

Medlem
Har lyckats hitta ett bra pris på Hertz om man bokar nu i januari, då man får 20% så 3 veckor får man betala 3260kr med försäkringar och obegränsade mil.

Men eftersom att jag fyller sent på året så kommer jag vara 24 vid tillfället och kommer säkert bli straffad med en avgift. Det lustiga är att jag kör tunga transporter för försvarsmakten med last för flera miljoner men att få en hyrbil utan en extra avgift verkar helt omöjligt.

Så frågan är om det finns något sätt man kan undgå avgiften genom nått erbjudande eller nått medlemskap man kan köpa någonstans? Eller måste jag bita det sura äpplet och betala 3400kr(om det är $25/dag) extra, alltså mer än det dubbla?
 
Ja, visst är det lustigt..:)
Har själv kört transporter med flertalet lyxbilar till bland annat mässor som uppgår till väldigt höga miljonbelopp.

Men är man ung blir man ofta kategoriserad i samma fack som alla bönder/ligister som inte kan sköta sig i trafiken.
Pga detta får vi nog finna oss i att betala lite extra eller ta oss fram på annat vis.

Jag och en bekant tittade på hyralternativ förra året men tillslut så skippade vi bilhyran helt.
Har dock för mig att man slapp den avgiften där hos det företaget. Återkommer om jag kommer på vilken firma det var.
 
Last edited:

Fredro

Medlem
Det är skumt.

Tackar för detta, helst ska det finnas på SFO så att man kan hämta den där och även lämna.
 

Caru

Medlem
Det finns flera olika alternativ för att slippa underage fees. Ett är att gå med i Hertz family gold( The Hertz Corporation -- link.hertz.com redirect) och sedan använda deras CDP, den är just nu 1826991. Då får du en discount rate som är väldigt förmånlig.

Annars går det även bra att bara använda en enkel PC(rabattkod) som helt enkelt tar bort avgiften. Den koden är i nuläget 144314 och går ut i maj. Om du planerar att hyra efter det så är koden 168593 och den kommer antagligen vara giltig till slutet av juni!

Här finns det mycket att läsa The Definitive Young Renters Thread: 18-20, 21-24 - FlyerTalk Forums
 
Last edited:

Fredro

Medlem
Har gjort lite experiment med olika varianter. Har även gått med i family gold.

Har 2st olika CDP: Family Gold, 20% rabatt (766960)
Har 2st olika PC: 144314 och 168593 båda ska ta bort underage fee. Båda ger samma resultat.

Försöken görs när jag är inloggad, så de vet min ålder.

Family Gold + 144314 = $687, AGE DIFFERENTIAL står inte med under "included in rates"
20% rabatt + 144314 = $938, AGE DIFFERENTIAL står nu under "included in rates"

Så PC koderna verkar inte göra någon skillnad, nu när man kollar online. Hur kan man vara säker på att PC koderna fungerar? Testade även den andra 168593 med samma resultat.
 

Tomas K

Medlem
Hyrde 2 olika bilar hos Avis på SFO så sent som i november.

Vet inte om det var ren miss eller varför jag klarade mig undan åldertillägget båda gångerna.

Är med i Avis Preferred och hade förbetalat via British Airways, toksmidigt att hämta och lämna tillbaka bilarna.
Om jag inte har helt fel kör BA en 15% discount mot Avis just nu så det kan ju vara ett alternativ att prova.
 

Kebalibre

Medlem
Har lyckats hitta ett bra pris på Hertz om man bokar nu i januari, då man får 20% så 3 veckor får man betala 3260kr med försäkringar och obegränsade mil.

Men eftersom att jag fyller sent på året så kommer jag vara 24 vid tillfället och kommer säkert bli straffad med en avgift. Det lustiga är att jag kör tunga transporter för försvarsmakten med last för flera miljoner men att få en hyrbil utan en extra avgift verkar helt omöjligt.

Så frågan är om det finns något sätt man kan undgå avgiften genom nått erbjudande eller nått medlemskap man kan köpa någonstans? Eller måste jag bita det sura äpplet och betala 3400kr(om det är $25/dag) extra, alltså mer än det dubbla?
KILROY travels har kontrakt med flera stora uthyrningsfirmor som tillåter underage drivers, kolla med dom.
 

Senator

Moderator
Nu vill jag inte bråka med vår yngre medlemmar här på forumet. Men eftersom ni talar om att hyra bil i USA och från amerikanska bolag så finns det väldigt bra skäl att man inte får hyra under 25 år. Kom ihåg att vilken som helst 16 åring kan ta teoritest och körtest på vilket som helst DMV i sin delstat. Jag plockade ut min första bil i USA två dagar efter min 25 årsdag; en leasad VW Golf. Vid att vänta till efter 25, gick min premie ner rejält.

Varför? Statistiken ljuger inte här (nej; ingen "Lies, damn lies and statistics" här), olycksfrekvensen i USA för bilförare under 25 år är väsentligt högre. Det medför även högre premier. T.ex. föräldrars premier höjs när barnen börjar använda deras bilar.

För att undvika full pris, fick jag min fars försäkringsbolag i Norge att skriva intyg på att inga försäkringsärenden fanns senaste sju år (där jag hade kört bilen) och därmed fick jag bra rabatt på detta.
 
Toppen