Senaste nytt

Full på planet – tejpades fast i stolen

Ozz

Medlem
Flygpassageraren drack en hel flaska sprit och blev våldsam mot de andra på planet.
Då tog medpassagerarna saken i egna händer – och tejpade fast mannen.



Under flygningen från Island till New York i torsdags ska mannen ha druckit en flaska sprit, skriver New York Post.

Var hotfull
När det var omkring två timmar kvar till landning började han störa sina medpassagerare rejält, skriver isländska Mbl.is.
Mannen ska ha tagit strupgrepp på en kvinna som satt bredvid honom, spottat på andra passagerare och skrikit att planet skulle störta, skriver NY Post. Enligt Mbl.is var mannen också hotfull mot besättningen ombord.

Då fick de andra resenärerna nog.
Någon eller några av dem tejpade igen munnen på den fulle mannen. De tejpade också fast mannen vid hans stol och band hans ben.

Fördes till sjukhus
– De här banden är en del av säkerhetsutrustningen som finns ombord alla våra maskiner för att hantera sådana här situationer. Personen övervakas sedan hela tiden, säger Guðjóns Arngrímssonar, informationsansvarig på Icelandair till Mbl.is.

När planet landat eskorterades mannen av det.
– En 46-årig man togs i går kväll i förvar på JFK och fördes senare till sjukhus eftersom polisen bedömde att han var så berusad, säger Ron Marsico, talesperson för polisen på flygplatsen, till NBC News.

Enligt Marsico har mannen, som ska vara isländsk medborgare, släppts eftersom han inte misstänks för något brott.

Källa: Aftonbladet

---------------------------
Bra agerat tycker jag, detta med allt för packade resenärer som dessutom blir aggressiva är något som jag ogillar starkt.
 

Petter

Medlem
Verkligen bra gjort, dock förstår jag inte hur man låter någon dricka en hel flaska..?
 
Last edited:

mry

Medlem
man kan ju gissa på att han köpte spritflaskan på flygplatsen och inte på planet och drack upp den helt enkelt.
 

Palazzi

Medlem
Verkligen bra gjort, dock förstår jag inte hur man låter någon dricka en hel flaska..?

Du har inte sett när BC.se åkte BA till Farnborough?;) För att vara allvarlig: Tycker också att det är konstigt att kabinpersonalen låter det fortgå.. Antar att han inte svepte en flaska och blev full två min senare...


PS. Tycker personalen gjorde helt rätt när han tejpades fast. Såvida man inte har klaustrofobi tycker jag att det är ett rimligt straff:p
 

Adamsson

Medlem
Det finns en bild på mannen i en forumtråd på airliners.net. Mannen är tejpad med bred grön tejp i ansiktet över mun, över bröstet, armar och ben.
 

J.Myller

Medlem
När jag läste rubriken läste jag "fullt" på planet. Tejpades fast i stolen pga trasigt säkerhetsbälte. :confused:.

Men i vilket fall som hellst, helt rätt av medpassagerare och personal.
 

rob74

Medlem
När jag läste rubriken läste jag "fullt" på planet. Tejpades fast i stolen pga trasigt säkerhetsbälte. :confused:.

Men i vilket fall som hellst, helt rätt av medpassagerare och personal.

Ja, så läste jag också och började fundera på om det var nåt nytt utspel från ett visst lågprisbolag... ;)
 
Toppen