Senaste nytt

Hur är Turkish Airlines business class inom Europa?

Behöver en enkelbiljett till Barcelona 25-26 Januari (så jag är där på f.m) och eftersom man är lite sent ut blir ju priserna rätt saftiga. (ja, onödigt saftiga i alla fall).

Norwegian kostar runt 700:- men har redan en Norwegian sväng bokat under 2013 och det får räcka.
Istället började jag fundera om man kanske ska slösa lite LifeMiles och boka Turkish Business.

9.500 Miles + 220$ (med avgifterna inräknat) blir det men så börjar man ju fundera och det är ju lite överpris.
150 dollar för 9.500 miles (vid kampanj) + 220 dollar x6.5 = 2.400 SEK

Man tjänar ju inga poäng, det är ju det tråkiga men man kanske kan klara sig från det om det är någorlunda trevlig service.
Jag har googlat och stolarna ser ju riktigt trevliga ut för att vara intra Europa.

Någon som rest mycket med Turkish?

(Annars får det väl bli BA ekonomiklass för cirka 600 SEK + 1200 SEK) och om möjligt uppgradera.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
Jag skulle inte boka TK C för 2.400SEK enkel resa på poäng. 2.400SEK känns som ett normalt pris på betald biljett (även om det är svårt/omöjligt att få enkelbiljett i C). Nästan samma pris som till Dubai med LH/LX i C (Long haul utförande).

Jag testar tyvärr TK C ,inom Europa, 5 dagar efter din resa, så kan inte delge några erfarenheter..

Jag hade valt BA, med möjlighet till uppgradering.
 

David

Medlem
Jag har flugit Turkish C och jag tycker det är bra - riktiga Business Class säten och bra mat. Ska skriva ihop ett test när jag får möjlighet.

Det gäller att hålla lite koll på vilka maskiner som flyger vilka sträckor. När jag t.ex. flög IST-GOT i C var det vanliga stolar med blockat mittsäte och nedvikt bord på mittplats. En annan gång, när jag såklart satt bak, var det riktig 2+2 konfig.
 
Jag skulle inte boka TK C för 2.400SEK enkel resa på poäng. 2.400SEK känns som ett normalt pris på betald biljett (även om det är svårt/omöjligt att få enkelbiljett i C). Nästan samma pris som till Dubai med LH/LX i C (Long haul utförande).

Jag testar tyvärr TK C ,inom Europa, 5 dagar efter din resa, så kan inte delge några erfarenheter..

Jag hade valt BA, med möjlighet till uppgradering.

Precis, 5000-5500 T/R brukar jag räkna på när det gäller resa till BCN i Business då.
Känns lite surt att betala 2400 SEK och inte få några poäng.

Å andra sidan kostar det med BA vid uppgradering: 600 + 800 + 1200 + 800 (ca) att åka Club Europe, dvs ca 3500 SEK.
Sett till bilderna jag sett så ser Turkish Airlines Business ut att vara en hel del bättre faktiskt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Alternativt ta en BA till London (försöka uppgradera).

Sedan Turkish Airlines A340/A330/77W från LHR till IST och vidare till BCN.
Lite mer valuta för pengarna. :)

Av alla deras long-haul, är det 777-300 man ska sikta på?

Dom har tillgång i C på följande datum på long-haul kärror:
9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22 Januari.

Dom har en 777 avgång från LHR den 25:e Januari som det borde öppnas upp platser på om par dagar om man ser till hur mycket platser som finns under Januari.

11.40 - 17.30 LHR-IST 77W
21.00-23.35 IST-BCN A320
 
Last edited:

Bryant

Medlem
De flighter jag gjort i TK C har varit riktigt bra. Mateb är det bästa, servicen ojämn och stolarna har varit både riktiga C stolar och vanliga med blockat mittsäte. (Har tre flighter i TK C intra Europe)
 

PYRZ

Medlem
Som det har sagts redan så är det inte säkert att det blir "riktiga" C stolar. Vissa av deras narrow body plan har C stolar medan resten har "vanliga" stolar med mittenstolen blockerad. Men som du också har sett så finns det WB alternativ till LHR och BCN. Då blir du nog nöjd med hårdvaran

Om det står 77W ska det vara nya C på Turkish om jag förstått rätt. 2+3+2-layout.
Korrekt. TK's 777 flotta har 2+3+2 konfig.
 

Palazzi

Medlem
Precis, 5000-5500 T/R brukar jag räkna på när det gäller resa till BCN i Business då.
Känns lite surt att betala 2400 SEK och inte få några poäng.

Å andra sidan kostar det med BA vid uppgradering: 600 + 800 + 1200 + 800 (ca) att åka Club Europe, dvs ca 3500 SEK.
Sett till bilderna jag sett så ser Turkish Airlines Business ut att vara en hel del bättre faktiskt.

Jo, jag räknade lite dåligt... Tänkte att 600+1200 var hela resan. Men det är ju två leg (ARN-LHR-BCN).

Då är det ju en ren smaksak.. Business med TK eller vanlig ekonomi med annat bolag :)
 
Toppen