Senaste nytt

Fick äntligen kompensation från Radisson

Jag vill varna alla kära BC.se medlemmar att undvika Radisson Blu Rome. Här kommer bilden från Junior Suite och jag säger att detta kan inte räknas som 5 stjärnig hotell enligt min bedömning. Men vem har designat badrummet så att det skall finnas parkett där...
Det var första gången att jag var missnöjd och besviken på något av Radisson hotell... :mad:

Igår till slut fick jag en "complimentary compensation" som 25.000 CC poäng för besväret i Rom. :)
 
Väldigt bra Kundservice!
Däremot tycker jag inte att Radison kommer i närheten av 5*,

För 5* ska ingenting vara omöjligt.

Bra kundservice skulle jag inte prata om eftersom jag fått påminna CC kundservice tre gånger och fortfarande ingen återkoppling påminna mail. Bara de här 25.000 CC poäng till konto som är ju en rimlig kompensation.

Enligt mig bra kundservice innehåller vissa grund principer speciellt vid feedback/reklamation situation som denna. Det minsta enligt mig är att svara till kundens e-post om kunden använt denna kontakt-metod (nu menar jag inte bara automatisk svar), hålla kunden informerat under processen när leverantören undersöker vad som hänt och kontrollera efteråt att kunden är nöjd för lösningen. Jag kanske har för höga krav men dessa krav hade jag för mina kundservice medarbetare när jag själv jobbade som kundservice chef och vi levererade dessa principer dagligen.

Vi får se om jag någonsin för någon som helst återkoppling på mina mail. Bara att "Vi beklagar" skulle vara bättre än ingen svar alls.
 

Vaniljvodka

Medlem
Det är få femstjärniga som är femstjärniga helt enkelt ;)

De enda riktiga femstjärniga hotell jag anser mig ha bott på är Le Royal Meridien och systerhotellet Grosvenor House i Dubai. Där var det verkligen fullservicetänk på allt hela tiden. Alla andra hotell bleknar i jämförelse.

Kom dock till den här tråden för att jag har en Radisson-fråga: Ska bo på Radisson Aruba om två veckor och undrar om man kan få EB-poäng för det trots att vistelsen där är en del av ett charter-paket?
 
Igår till slut fick jag en "complimentary compensation" som 25.000 CC poäng för besväret i Rom. :)

Jag har skickat några påminnelsen till CC kundservice och undrat varför jag har inte fått något svar överhuvudtaget på mina kommentar utan bara 25.000 CC poäng kommit till mitt konto. Idag fick jag e-post och de beklagar att inte svar och ville ge ytterligare 125.000 CC poäng som kompensation.
 
Toppen