Senaste nytt

Vinstresor

Vaniljvodka

Medlem
Kan inte hålla mig från att starta en tråd om vinstresor eftersom jag själv haft en hyfsat bra vinstratio sen jag började tävla på nätet för ett par år sedan. Undrar mest om någon annan tävlar och vad ni i så fall vunnit för priser/resor?

Jag har vunnit följande på ungefär 5 års aktivt tävlande via nyhetsbrev, julkalendrar, Facebook etc.:

- 2 x ekonomi-biljetter ARN-FRA-JFK med Lufthansa
- 2 x ekonomi-biljetter (ARN-ORD-LAS med SAS/United) + hotellvistelse i Las Vegas (till ett totalt värde av 50.000:) via Betsson
- 2 x ekonomi-biljetter ARN-DUB (med SAS) + 4 x hotellnätter + bilhyra på Irland via Irländska Turistbyrån (Skandinavien)
- 2 x business-biljetter med British Airways till valfri destination i världen (se nyskriven reserapport om ARN-LHR-MIA i Club Europe/World)
- 2 x ekonomi-biljetter ARN-ZRH med Swiss + 4 dagars obegränsat resande i 1:a klass på Swiss Federal Railways
- 1 LH Frequent Traveller Silver-kort (laddat med 500 poäng om jag inte minns fel) + 1 iPad via Lufthansa Sverige

Dessutom har jag vunnit två pokerresor till Las Vegas och Aruba pga en del hobbyspelande.

Jag prenumererar på de flesta flygbolags nyhetsbrev och tävlar väl ca 3-4 ggr i månaden. I de flesta tävlingar som inte innefattar fotograferande (vilket jag inte orkar med). Sweepstakes, frågesport och slogantävlingar framförallt.

Har för övrigt märkt att KLM nog har flest tävlingar av de jag följer. Där har jag dock aldrig vunnit något.

Så, någon annan som blivit hooked på tävlande om resor? (jag tävlar sällan om någonting annat)
 

Jonas C

Medlem
Vet inte hur många gånger jag har försökt i sådana tävlingar men aldrig lyckats. Somliga har Det, andra inte...
 
Jag deltar i KLM:s tävlingar någon gång ibland (även om jag i princip avskyr ScaryTeam) men där har jag aldrig haft tur vad gäller just resor, däremot har jag vunnit en iPad genom KLM för ett par år sedan i deras julkalender men då la jag också ner tid varje dag med seriösa svar så jag kunde lika gärna jobbat de 3 timmarna som jag la ner totalt på mina svar fram tills 24:e December så hade jag kunnat köpa den istället, haha. :)

Brukar även försöka slänga in ett bidrag i Lufthansas som man får via mail.

På tal om poker som du nämner att du spelar, spelar även jag ganska friskt. Har svårt att glömma en sat till PCA Adventure i Bahamas som jag lirade för ett tag sen.
2 betalda platser, vart kommer man? Givetvis 3:a på en badbeat utom denna värld ala *stars*. Då var det nära att saker började hagla. :mad:
 
Last edited:

NiNE

Medlem
Vann en resa jorden runt för några år sedan. Stockholm - London - Bangkok - Sydney - Fiji - Los Angeles - London - Stockholm med British Airways, Qantas, Air Pacific etc i economy. Är gammal tävlingsnörd men tävlar/vinner inte så mycket nu för tiden.
 

Rob_flyer

Medlem
Tävlar väldigt sällan men har faktiskt vunnit biljetter med Thai från Stockholm till Bangkok 2 ggr i slogantävlingar. Extra kul att jag med gratisbiljett fick en uppgradering till business på hemresan den ena gången
 

Palazzi

Medlem
1 t/r London i Ekonomiklass
2 t/r till Riga (gav bort)
2 t/r färja till Tallin (åkte aldrig)
2 nätter på valfritt Hilton (på BC.se!!)
IST-LHR TK C (på BC.se!!)
Flertalet nätter på valfritt Hilton
2 T/R Tåg+ hotell till Åre under VM 2007
 
Toppen