Senaste nytt

Byte av bonuskort vid boarding

Har en inbokad flygning till DXB via IST nu på lördag med TK. Jag vill kreditera mina flygningar till EB trots att jag har *A3 G status. Att be incheckningen på ARN att notera mitt EB för FQTV (det kort dit poängen går) samt A3 för FQTS (för att visa min *A G status) anser jag som lönlöst då ingen agent jag hittils bett har lyckats med detta. Samtidigt vill jag inte missa en eventuell möjlighet till uppgradering.....:rolleyes:

Valet blir då att regga mitt A3 kort innan avresa, så att de vid incheckningen kan se min status. Och hoppas på en uppgradering. För att sedan byta tillbaka till EB innan boarding.

Hur skulle ni göra? Vad är era erfarenheter med uppgradering hos TK när man har status hos ett annat flygbolag än TK´s M&S? Kanske Menzies på ARN lyckas med att skriva in både FQTS och FQTC?

Passar även på att så här dagen före önska alla på BC en riktigt God Jul!
 

agehall

Medlem
Jag tror du kan glömma att hitta någon som gör rätt med FQTV & FQTS. Chansen att du får en uppgradering är också astronomiskt liten, men den existerar kanske.

Jag skulle nog inte chansa på att byta kortnr allt för sent utan göra det när du chefkar in. Se till att du får riktiga boardingkort med det FFP som du vill kreditera till utskrivna.
 

Roger J

Medlem
Kom i tid till gate och byt där innan boarding startar. Kom ihåg att sedan kolla att det står rätt bonusprogram på boardingkortet när du passerar gate. Efter det går det inte byta.
 

agehall

Medlem
Kom i tid till gate och byt där innan boarding startar. Kom ihåg att sedan kolla att det står rätt bonusprogram på boardingkortet när du passerar gate. Efter det går det inte byta.

Dock ett litet varningens ord: Det är inte alla outstations som anser sig ha tid/möjlighet att göra detta vid gate så det finns en liten chans att det skiter sig om du planerar detta och har otur. Tycker dock att det borde funka på både ARN och DXB, men jag törs inte garantera det.
 

Hall

Medlem
Någon som vet någon svensk resebyrå som klarar att dela upp FQTV och FQTS i bokningen? Kanske också beror på vilket bolag som bokas? Jag är EBG men kommer att köra intjäning i M&M ett år framåt med hopp om ett SEN.

Det går ju naturligtvis att springa och byta i gaten eller i loungen men varför krångla om man kan få det rätt direkt?
 

agehall

Medlem
Någon som vet någon svensk resebyrå som klarar att dela upp FQTV och FQTS i bokningen?

Jag tror inte det existerar. De flesta vet inte ens att det finns två olika FQTx. Du kommer att få oändligt mycket mer problem om du försöker sätta in FQTS/TV istf att bara byta nummer helt. Men även ifall du byter i din bokning kommer du att råka ut för att miles krediteras fel när checkin-agenter gjort konstiga saker.

Vill du vara helt säker på att miles krediteras till M&M så ska du öht inte stoppa in ditt EBG-nummer i bokningen, någonsin. Oftast går det bra att byta, men av erfarenhet vet jag att så inte alltid är fallet.
 
Toppen