Senaste nytt

Open jaw bonusresa med Eurobonuspoäng

Jacob

Medlem
Spenderar dan-före-dan med att titta lite på platstillgång för en Asienresa efter nyår. Har en bit över 200.000 Eurobonuspoäng och en bonusbiljett i första klass skulle sitta fint. Faktiskt hittat platstillgång i min favorit första klass ANA till Tokyo, främsta anledningen till att poängen sparats.

Nu till frågan, vet någon om Eurobonus tillåter att man bokar en open jaw bonusbiljett? Dvs att utresan går till en destination och hemresan från en annan. Får inte ihop det annars.
 

fly4fun

Medlem
Om du frågar mig så är svaret: Beror på

Jag skulle boka en bonusresa ARN-KEF (till Island) och hemresa ALC-ARN (från Spanien). Det blev fel på hemsidan så jag ringde till SAS som försökte och försökte och till slut sa dom. "Det går ej boka Open Jaw med stora avståndsskillnader".
 

Jacob

Medlem
I det här fallet handlar det om Stockholm-Hong Kong och retur antingen Bangkok-Stockholm eller Kuala Lumpur-Stockholm.
 

Dr. Miles

Expert
I det här fallet handlar det om Stockholm-Hong Kong och retur antingen Bangkok-Stockholm eller Kuala Lumpur-Stockholm.

Jag är inte bra på reglerna kring SAS EuroBonus bonusresor, men Bangkok/Kuala Lumpur och Hong Kong tillhör inte samma zoner.
(även om det kostar lika mycket för bonusresor från Europa)
Countries in Star Alliance award zones

Vissa flygbonusprogram tillåter inte open jaw mellan två olika zoner.
Hos SAS EuroBonus kan du dock välja två enkleresor för 20% mer kostnad.

Prova att ringa till SAS EuroBonus kundtjänst och fråga vad de säger, om de går med på Open Jaw mellan två olika zoner är det bra och du sparar poäng.
 

henkedio

Medlem
Intressant frågeställning, hur ser det ut när man bokar amex 241, finns det möjlighet att boka open jaw då?

Edit : Kollade länken efter jag skrev detta, verka som det blir svårt.
 

agehall

Medlem
Om du frågar mig så är svaret: Beror på

Jag skulle boka en bonusresa ARN-KEF (till Island) och hemresa ALC-ARN (från Spanien). Det blev fel på hemsidan så jag ringde till SAS som försökte och försökte och till slut sa dom. "Det går ej boka Open Jaw med stora avståndsskillnader".

Det är väl praxis att den öppna delen inte får vara längre än de flugna sträckorna och jag förutsatte att Jacob har koll på detta. Är man inte Jacob är det dock inte helt enkelt att förstå när det går eller inte går att använda OJ.
 
Toppen