Senaste nytt

KLM business class på långlinjer

Stefan62

Medlem
Finns det någon som kan berätta lite om KLM business-class på long-haul - 777-200?

Hur är kabinen - rymlig eller känns den trång? (Stol och IFE är inte så viktigt för mig.)

Hur är maten?

Servicen i övrigt?

Prisvärt?
 

Mauricio

Medlem
Hej Stefan!

Jag flög med KLM business class mellan AMS-GIG i en 777-200. Kabinen är rymlig och känns bra jämfört med trånga kabinen i exempelvis A340 hos Swiss. Maten var helt OK, bra viner och champagne. Servicen varierade lite, men helt klart bra. Skönt att det fanns ansiktsrengöring + lotion och deo i toaletten ifall man behövde fräscha upp sig lite. Rätt skönt med handkräm och ansiktskräm efter en lååång resa i en torr kabin. Prisvärt för pengar vet jag inte jag betalade 80k miles + 3000kr tur och retur i C för ARN-AMS-GIG vilket var riktigt bra. Stol och IFE får tyvärr tumme ner, lyckades inte sova så bra.
 

Porsan

Medlem
Personligen gillar jag 777 och KLMs är helt okej även om jag personligen föredrar AFs. IFE använder jag väldigt sällan men tycker dom är ungefär samma i dessa två.
 

agehall

Medlem
KLMs IFE utgår ifrån att man pratar engelska. AFs att man pratar franska.

Min IFE utgår alltid från engelska. Och är portabel.

För att svara lite på Stefan's fråga. Jag tycker det är same same vad gäller den hårda produkten, men jag föredrar plan med 2-2-2 i C istf 2-3-2 som de envisas med i 777.

Servicen i AF C upplever jag som snäppet vassare och mer konsistent än KLM C. Jag förstår mig dock inte på att uppskatta maten, så jag låter det vara osagt vem som vinner där.

Över lag kan man väl säga att KLM är mer hit/miss än AF. Har man tur med KLM är de världsklass men har man otur är de rätt usla. AF håller en jämn medelnivå.
 

segra

Medlem
Åkte 777-200 DXB - AMS nu inatt och jag måste säga att jag blev besviken. Stolen är (Enl. mig) usel att sova i. Maten de serverade på denna sträcka (7 h) serverar Qatar mellan DOH & DXB, en flygtur på 45 min!! Nu betalade jag för uppgradering direkt vid incheckning (289 Euro) men trots det relativt låga priset så var det knappast värt det. 2014 får de sin nya stol och den ser ju bra ut.
 

nilsson

Medlem
Åkte 777-200 DXB - AMS nu inatt och jag måste säga att jag blev besviken. Stolen är (Enl. mig) usel att sova i. Maten de serverade på denna sträcka (7 h) serverar Qatar mellan DOH & DXB, en flygtur på 45 min!!

Vilket flygbolag pratar vi om? Du skriver Qatar, men i en KLM-tråd.
 

segra

Medlem
Vilket flygbolag pratar vi om? Du skriver Qatar, men i en KLM-tråd.


Ska vara lite tydligare. Åkte med KLM Från DXB till AMS. Det jag ville få fram var att maten som Qatar serverar på en 45 min flygning är bättre ( Enligt min åsikt ) än det som KLM lyckades servera på en 7 h flygning.
 
Toppen