Senaste nytt

Uppgradera med Eurobonuspoäng på inrikes United-flight

NotRyan

Medlem
Det är exakt vad som står. Någon gång skall man ju träffa rätt. Men du måste ju vara bokad i Y eller B :)

Bokningsklassen borde stå i bokningsbekräftelsen.....
 
Alright. Då är jag med.
Jag var ju såklart inte bokat i Y eller B.

Kuriosa:
G kostar 1500 kr t/r i Economy.
B kostar 11600 kr t/r i Economy
P kostar 8370 kr t/r i First

Alla på exakt samma flight.

Vem är det egentligen som bokar i B?


/Ola
 

NotRyan

Medlem
Alright. Då är jag med.
Jag var ju såklart inte bokat i Y eller B.

Kuriosa:
G kostar 1500 kr t/r i Economy.
B kostar 11600 kr t/r i Economy
P kostar 8370 kr t/r i First

Alla på exakt samma flight.

Vem är det egentligen som bokar i B?


/Ola

Företag med strikt resepolicy i economy som bokar nära inpå?
 

Alx

Medlem
Lite OT: Men med UA Premier status så uppgraderas man gratis ett par dagar innan avgång om det finns plats kvar (oftast gör det det om det inte rör sig om LAX/SFO-NYC). Något som fått mig att flytta över nästan allt *A poängsamlande till UA.

Häromdagen uppgraderades till och med min awardbiljett (lägst prioritet vid uppgradering) mellan UIO-IAH.
 

Senator

Moderator
Exakt. Jag har bokat betydligt dyrare ekonomibiljetter än så. Den dyraste var not ca 40k dyrare än en businessbiljett. Men det hade blivit ett jävla liv om jag köpt en businessbiljett för 34kkr...

Kom i håg det finns väldigt massa priser som vi inte ser... Så en "B" som är publik för allmänheten att köpa, finns säkert som "Corporate Fare" någon annan stans. Ett exempel:

Jag skulle åka ARN-LHR med SAS för några år sedan när jag jobbade på "Large Company" med hundratusentals anställda:
Publikt pris ARN-LHR i B: 7 000kr
Vårt pris ARN-LHR i B: 4 5000kr

Jag tror det handlar inte bara om respolicy, men mer om "Corporate fares". Dessa bokas i högre bokningsklass för flexibilitetens skuld
 

Dr. Miles

Expert
Förr fanns det jättebillig United B klass biljett från Bangkok till Uniteds destinationer i Nordamerika.
Om jag kommer ihåg rätt va fare basisen: B*UR(BLUR / BKUR / BHUR). Billigaste priset låg runt ca 8.000 SEK till New York.

Ett års giltighet, fri ombokning, två gratis stopover i Tokyo. Bokningklass B gjorde att det var inga problem att få platser under högsäsong i Japan.
Jag tipsade detta till några mina bekanta i Japan.
 
Toppen