Senaste nytt

Singapore Airlines inleder samarbete med Agoda

Jacob

Medlem
Hotellbokningsssajten Agoda och Singapore Airlines har inlett ett samarbete som innebär att man tjänar poäng i Singapore Airlines KrisFlyer program när man bokar hotell hos Agoda.

Denna möjlighet ges till alla medlemmar i PPS Club och KrisFlyer och gäller för agoda.com:s samtliga hotell runt om i världen. Man tjänar 1.5 KrisFlyer-miles för varje US dollar som spenderats och dessutom tjänar man Agoda-bonuspoäng på alla bokningar.

Sedan tidigare har Agoda även ett samarbete med Thai Airways.

Hotellbokningarna görs på KrisFlyer Hotel Offers
 

Glenn E

Medlem
Frågan är, räknas det som PPS Club poäng?
Sist hade jag en LX kod på Singapore Airlines från SIN till ZRH i business class.
Trots att jag fick poängen till Eurobonus fick jag PPS poängen till mitt Krisflyer kort.
Det var för vad hela biljetten hade kostat. 3520 SGD.
Detta trots att övriga segment på biljetten var flugna av LX.:)
Fast man måste ju köpa SQ business class biljetter för 25000 SGD under en 12 månadersperiod för att kvalificera sig för PPS club.
Inte sannolikt för min del.
 

Dr. Miles

Expert
Fast man måste ju köpa SQ business class biljetter för 25000 SGD under en 12 månadersperiod för att kvalificera sig för PPS club.
Inte sannolikt för min del.
Att flyga för 25.000 SGD per år är helt osannolikt för mig också.
Däremot om man kunde tjäna PPS Club poäng genom Agoda, är det inte helt omöjligt att nå det beloppet om jag bokar allas boende via Agoda. :)
 

Glenn E

Medlem
Att flyga för 25.000 SGD per år är helt osannolikt för mig också.
Däremot om man kunde tjäna PPS Club poäng genom Agoda, är det inte helt omöjligt att nå det beloppet om jag bokar allas boende via Agoda. :)
Ja det hade ju varit bra men inte ens ekonomibiljetter på SQ räknas ju.
Fast det var ett bra tips för jag bokar hotell via agoda ibland så att få lite krisflyer miles för det är ju helt ok.:)

Sen kan ju alla som flyger SQ business class men inte är medlemmar i krisflyer lämna mitt krisflyer nummer istället så går det på nolltid.;)
 
Toppen