Taggade medlemmar

Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 12
  1. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #1
    tourists avatar Medlem
    Medlem: Apr 2011
    795 inlägg
    Läste på FT att det inte längre är någon säkerhetskontroll om man kommer från ORD/EWR/IAD. En stor Gilla på det i så fall! Någon som kan bekräfta?

2. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #2
    Roger Js avatar Medlem
    Medlem: Mar 2011
    ARN
    2 246 inlägg
    Säkerhetskontrollen är väl bara flyttad en trappa ner jämfört med tidigare, precis innan passkontrollen. I alla fall är det så för flyg från Asien.
    Eftersom SAS slutat med att låta C-passagerare gå av först kan det ta lite tid att komma till transithallen om man sitter långt fram i planet då man kommer bakom en hel del övriga passagerare (SAS).

3. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #3
    EBGGOTs avatar Medlem
    Medlem: Jul 2011
    West Coast
    565 inlägg
    Eftersom SAS slutat med att låta C-passagerare gå av först kan det ta lite tid att komma till transithallen om man sitter långt fram i planet då man kommer bakom en hel del övriga passagerare (SAS).
    Varför har det gjort det?

4. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #4
    Roger Js avatar Medlem
    ARN
    2 246 inlägg
    Varför har det gjort det?
    Det har jag ingen aning om. Men på mina senaste 7-8 long haul med SAS har de inte blockat den bakre kabinen så att C-passagerare kan gå av först som de brukade göra förut. Eftersom de oftast har bara en brygga på CPH så kommer man då rätt långt bak i säkerhets- och passkontrollen om man sitter långt fram i C-kabinen.

5. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #5
    Medlem
    Medlem: Feb 2012
    903 inlägg
    Har jag förstått det rätt; har man alltså haft en säkerhetskontroll vid *ankomst*? Why?

Aldrig sett någonstans (men jag har aldrig landat på CPH med flyg från USA heller)

6. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #6
    Medlem
    Medlem: Dec 2011
    Stockholm
    83 inlägg
    Flög EWR-CPH-ARN igår, jag passerade då inte någon säkerhetskontroll utan enbart passkontroll.

Varför skulle de ha en säkerhetskontroll när man kommer från USA?

7. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #7
    kristerjs avatar Medlem
    Medlem: Jun 2011
    GOT
    474 inlägg
    Det har varit säkerskontroll på Kastrup när jag har kommit dit från USA. Det var iofs något år sedan senast. Har (eller har haft) förmodligen att göra med att icke-EU flyg anses behöva en extra kontroll innan transfer sker.

8. Snabbsvara på detta meddelandeSvara   Posted from Android app     #8
    Roger Js avatar Medlem
    ARN
    2 246 inlägg
    Säkerhetskontrollen är för transferpassagerare alltså.

9. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #9
    Jacobs avatar Redaktör
    Medlem: Dec 2010
    7 867 inlägg
    Det är väl ett allmänt krav att man måste passera säkerhetskontroll när man anländer från ett land utanför Schengen och har en anslutning inom Schengen.

Kan inte påminna mig en enda flygplats i Europa där jag klarat mig undan detta. Frankfurt, München, Amsterdam, Köpenhamn, Helsingfors, Paris etc...
    311 lounger på 124 flygplatser i 59 länder besökta med hjälp av 91 flygbolag och 366 flygrutter...

10. Snabbsvara på detta meddelandeSvara     #10
    Medlem
    Medlem: Jun 2011
    NYC
    1 669 inlägg
    På AMS är det kvar. På CDG vid transfer till 2G är det borta, man kommer via airside direkt. LHR har det kvar.
    Nu är det så att om man tagit bort det på CPH då är det en välkommen förändring, sparar minst 10 minuter vid transfern.

Sida 1 av 2 12 SistaSista