Best Western lanserar två nya varumärken i sin hotellportfölj, båda framtagna för att bemöta den växande efterfrågan på storstadshotell och lyx. De nya hotellkoncepten har fått namn Vib och Best Western Premier Collection.

Vib (uttalas Vajb) är ett urbant hotellkoncept med cityhotell där fokus ligger på modern design och ny modern teknik. Självincheckning är en viktig och central del, för att bemöta den ständigt uppkopplade hotellgästens krav. Ordet Vib är en förkortning av det engelska ordet Vibrant som betyder pulserande.

Enligt Best Western ska Vib även fokusera på tillgänglighet, ny teknik och socialt engagemang med stora och interaktiva lobbyområden, utrymmen med lokal karaktär samt bekväma och snygga rum. De tekniska faciliteterna inkluderar snabbt trådlöst internet, laddningstjänster, on demand-tjänster och LED-belysning för att skapa god stämning. Man kommer även erbjuda 24-timmar självservering av mat och dryck, gym och arbetshörna på rummen. Vib ska i övrigt också vara kostnadseffektivt i både konstruktion och drift.

Best Western Premier Collection är ett nytt ”soft brand” inom Best Western som enligt hotellkedjan ska erbjuda noggrant utvalda förstklassiga hotell av högsta kvalitet. Hotellen kommer vara den av den officiella portföljen och bokningsbara genom Best Westerns normala bokningskanaler. Dessa ingår även i bonusprogrammet Best Western Rewards.

– Våra gästers önskemål förändras med tiden och vi måste förändras med dem, säger Johan Kukacka, VD Best Western Sverige. Lanseringen av Vib och BW Premier Collection representerar den förändring som vårt varumärke genomgår för att bemöta det ökade behovet och den förändring som sker bland resenärer generellt idag. Genom dessa två nya produkter kommer vi att kunna nå nya kundgrupper utan att tumma på de värderingar och kvalitetskrav som våra gäster kan förvänta sig av Best Western.

Best Western Vib

Best Western Vib

Foto: Best Western