Företaget Market Metrix Hospitality Index (MMHI), som mäter kundnöjdhet i Europa, Mellanöstern och Afrika, har i sin senaste undersökning gett hotellkedjan Scandic toppbetyg i kundnöjdhet. Undersökningen görs en gång i kvartalet och omfattar omdömen från 40.000 personer runt om i världen som ofta är på resande fot. De lämnar 200 uppgifter om sina senaste hotellupplevelser som sedan sammanställs till genomsnittspoäng på 14 produkt om servicefrågor kopplade till lojalitet och kundnöjdhet.

Denna gång hamnade Scandic i topp med följande omdöme från MMHI:

”Scandic, som med sina 160 hotell är Skandinaviens största hotelloperatör, arbetar efter en kundcentrerad strategi för nära och långvariga kundrelationer. Hotellkedjan förstår vad värde betyder för kunderna och får toppoäng för personlig service, event, mat & dryck och erbjudanden inom spa/hälsa.”

Övriga hotellkedjor som nämns på topplistan är Steigenberger, Tulip Inn, Kempinski och Rica Hotels.Företaget Market Metrix Hospitality Index (MMHI), som mäter kundnöjdhet i Europa, Mellanöstern och Afrika, har i sin senaste undersökning gett hotellkedjan Scandic toppbetyg i kundnöjdhet. Undersökningen görs en gång i kvartalet och omfattar omdömen från 40.000 personer runt om i världen som ofta är på resande fot. De lämnar 200 uppgifter om sina senaste hotellupplevelser som sedan sammanställs till genomsnittspoäng på 14 produkt och servicefrågor kopplade till lojalitet och kundnöjdhet.

Denna gång hamnade Scandic i topp som man MMHI skriver så här om: ”Scandic, som med sina 160 hotell är Skandinaviens största hotelloperatör, arbetar efter en kundcentrerad strategi för nära och långvariga kundrelationer. Hotellkedjan förstår vad värde betyder för kunderna och får toppoäng för personlig service, event, mat & dryck och erbjudanden inom spa/hälsa.”

Övriga hotellkedjor som nämns på topplistan är Steigenberger, Tulip Inn, Kempinski och Rica Hotels.