Swedavia har förlängt avtalet med The Nuance Group som driver butiker på flera av Swedavias flygplatser och förnyar samtidigt shoppingkonceptet. Målsättningen är att skapa ett bättre utbud och en bättre shoppingupplevelse för resenärerna.

Under de närmsta tolv månaderna kommer tio butiker på Swedavias flygplatser få nytt utseende och ett nytt sortiment kommer lanseras som är särskilt anpassat för den skandinaviska marknaden.

Shoppingupplevelsen kommer också förbättras på totalt 3000 kvadratmeter butiksytor. Den 16 juli invigs en ny walk-through taxfreebutik i utrikeshallen på Göteborg Landvetter och stora förändringar är under planering för att förbättra shoppingen i terminal 2, 4 och 5 på Stockholm Arlanda.

Avtalet med Swedavia gäller till 2018 och omfattar drift och utveckling av butiker på Stockholm Arlanda, Göteborg Landvetter, Malmö Sturup, Stockholm Bromma samt flygplatserna i Visby, Umeå, Luleå och Åre Östersund.